یکی از شهروندان بابل بتازگی با انتشار گزارشی در شبکه های مجازی شهرستان ، مدعی شد که معلم یکی از مدارس مشهور بابل پسر 11 ساله اش را به خاطر خندیدن در کلاس ، سیلی زده است .
شبکه های مجازی با انتشار تصویر دانش آموز و توضیحات پدرش ، نوشتند که دانش آموز پس از تحمل سیلی و تحقیرهای لفظی معلم ، گریه کرد.
حسین علی نژاد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تاکنون هیچ مورد تنبیه بدنی دانش آموز بابل به آموزش و پرورش این شهرستان گزارش نشده است و به طور قطع اگر گزارش شود براساس آیین نامه و مقررات با معلم برخورد خواهد شد.
وی افزود : تنبیه بدنی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اگر دانش آموز تخلفی در مدرسه انجام دهد برمبنای ماده 76 انضباطی ، قانونگذار 6 مرحله پیش روی آموزش و پرورش قرار داده است که از تذکر شفاهی تا سخت ترین مرحله جا به جایی دانش آموز به مدرسه دیگر را در بر مگ گیرد.
مدیر آموزش و پرورش بابل گفت : در سال تحصیلی گذشته سه مورد تنبیه بدنی به آموزش و پرورش شهرستان گزارش شده بود که که بر اساس قانون با متخلفان برخورد شد.
وی از خانواده ها خواست تا همواره با مدرسه و معلم در ارتباط باشند و تاکید کرد : پشینهاد ما این است که خانواده ها ویژگی های فرزندان خود را برای معلم تشریع کنند تا معلم با ذهنیت روشن وارد کلاس درس شود و با آنان تعامل کند.
مدیر آموزش و پرورش بابل اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید به هیچ عنوان مورد تنبیه به آموزش و پرورش بابل گزارش نشده است و اگر موردی اتفاق افتاد در صورت گزارش به حراست آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار می گیرد.
علی نژاد از رسانه ها هم خواست تا در صورت دریافت ادعای تنبیه بدنی در مدارس ، حتما موضوع را به آموزش و پرورش هم اطلاع دهند تا موضوع به صورت همه جانبه در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
شهرستان 530 هزار نفری بابل دارای 611 مدرسه ، 75 هزار دانش آموز و پنج هزار و 445 معلم است .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.