نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:لازم است تا فرهنگ فریضه زکات در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، آیت الله نورالله طبرسی صبح امروز در جلسه زکات با تاکید بر ضرورت ترویج فریضه واجب زکات اظهار داشت:یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی این است که مردم هنوز به ما اعتماد داشته و زکات پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه مازندران در پرداخت زکات مستحبی قدمت دیرینه دارد،افزود:زکات باید گرفته شود و کمیته امداد به عنوان عاملین این امر می توانند در ترویج این فرهنگ اثر گذار باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فریضه زکات پرورش دهنده عالی‌ترین ارزش‌های انسانی در فرد و اجتماع محسوب می شود ،گفت:زکات واجب شرعی است که باید پرداخت شود.

وی افزود: زکات بر 9 چیز از قبیل گندم،جو،خرما،کشمش،طلا،نقره،شتر،گاو و گوسفند تعلق می گیرد که مازندران می تواند در بخش های گاو ،گوسفند و گندم زکات پرداخت کند.

آیت الله طبرسی گفت: زکات بر گوسفندانی واجب می شود که در تمام سال از علوفه بیابان بچرند این در حالی است به دلیل محصور شدن جنگل و مراتع میزان گوسفندانی که بایست از علوفه بچرند کم شده است .

وی با تاکید بر فریضه زکات  ،بیان کرد:خداوند در قرآن کریم به اهمیت کمک به نیازمندان تاکید کرده و زکات برای مستمندان به منظور دستگیری افراد بی بضاعت، یک امر پسندیده در دین مبین اسلام است.

آیت الله طبرسی ادامه داد:به دلیل اهمیت زکات ،لازم است تا عاملین زکات  آن را به درستی دریافت کرده و آمارها را برای اینکه چه میزان و کجاها هزینه شد ه است عنوان کنند تا اعتماد مردم در جامعه بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برنج با رنج است واجب شرعی نیست زیرا با سختی و مشکلات تهیه می شود  اما  اگر  کشاورز و مردم راضی باشند بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه زکات باید برای محرومین و عمران و آبادی هزینه شود ادامه داد:این امر سبب می شود تا کشاورزان (گندم کاران)بیشتر برای پرداخت زکات گندم ترغیب شوند.

وی گفت:به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر نیروی کار در این مناطق کاهش یافت بنابراین لازم است تا با پرداخت به موقع پول فروش محصولات کشاورزی انگیزه پرداخت زکات را در آنها افزایش دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.