به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلسه بررسی مشکلات زیر ساخت های شهرک صنعتی رستم کلا روز شنبه با حضور مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران ، 2 نماینده حوزه انتخابیه قائمشهردر مجلس و فرماندار این شهرستان در شهرک صنعتی رستم کلا قائمشهر برگزار شد.
شهرک صنعتی رستم کلای قائمشهر در فضایی به مساحت 27 هکتار در مسیر جاده قائمشهربه جویبار واقع شده و هم اکنون با 7 واحد صنعتی فعال در این شهرک صنعتی 40 نفر مشغول به کار هستند.
فرماندار قائمشهر در این جلسه گفت که بسیاری از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی رستم کلا برغم تحویل گرفتن زمین با گذشت چند سال هنوز اقدامی برای احداث واحدهای تولیدی خود انجام نداده اند.
مهدی محمدی 2 مشکل اصلی این شهرک را عدم حصار کشی و نبود تصفیه خانه در این شهرک عنوان کرد .
مدیر عامل شهرک صنعتی رستم کلا قائمشهر در این جلسه گفت که در شهرک صنعتی رستم کلا هم اکنون 23 واحد نیمه تعطیل یا تعطیل ، 11 واحد فعال و فصلی و 32 واحد در حال ساخت وجود دارد .
اولادی بیان کرد : در این شهرک صنعتی 16 واحد در طرح زمان بندی مقرر به تعهدات خود عمل نکرده اند که این واحدها را به افراد دیگری واگذار خواهیم کرد.
** 14 شهرک در استان مازندران دارای تصفیه خانه است
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران در این جلسه گفت : شهرک صنعتی رستم کلا قائمشهر تقریبا آخرین شهرکی بوده که در استان مازندران احداث شد.
سید مصطفی موسوی با بیان اینکه جایگاه نگهبانی در شهرک رستم کلا از جایگاه مناسبی برخوردار است ، بیان کرد : بهتر است که هیات امنای این منطقه در راستای ایجاد اشتغال برای 3 نگهبان در این شهرک همت کنند .
وی گفت که اگر در راستای سخت افزاری در جایگاه نگهبانی نیازمند کمک بوده اید ما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
مدیر عامل شهرک صنعتی مازندران با اشاره به اینکه فنس کشی و تصفیه خانه 2 موضوع مهمی که در این جلسه بیان شده است گفت : تنها 14 شهرک استان دارای تصفیه خانه است و تا زمانی که دولت قانونا ملزم به احداث تصفیه خانه در شهرک ها نشود ، واحدها ملزم به احداث تصفیه خانه خود خواهند بود .
موسوی همچنین به فسخ قرارداد واحدهای راکد اشاره کرد و گفت که در 2 سال گذشته تمام اراضی خالی و واحدهای دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک های صنعتی تعیین و تکلیف آن انجام شده است.
** رفع مشکلات شهرک ها نیازمند برنامه ریزی توسط مدیران بخش صنعت است
عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر ، جویبار ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت : وضعیت اشتغال در شهرک صنعتی رستم کلا در این شهرستان با وجود 40 نفر اصلا پسندیده نیست.
وی با بیان اینکه تمام تلاش و حمایت دولت در راستای ایجاد اشتغال زایی برای واحدهای نیمه فعال است ، افزود : باید با برنامه ریزی توسط مدیران بخش صنعت در راستای حل مشکلات شهرک اقدام شود.
رضیان با تاکید براینکه ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس نمی توانیم معجزه ایی کنیم ، بیان کرد : اما می توانیم تا جایی که در توانمان است مشکلات را به سمع و بصر وزیران مربوطه برسانیم که این امر نیازمند همت دوستان است .
وی با اشاره به اینکه نگاه مجلس برآن است که مدیر عامل شهرک ها را حذف کند گفت که مجلس می خواهد برای حمایت از بخش خصوصی مسئولیت شهرک های صنعتی را به تولید کنندگان بسپارد و در این راستا دولت نظارت داشته باشد.
سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر ، جویبار ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت که ما در مدیریت کشور دارای مشکل هستیم و ادارات ما متناسب با رونق اقتصاد و تولید نیست .
وی با بیان اینکه نظام بانک داری ما غلط است ، بیان کرد: وقتی لقمه حرام در قالب تسهیلات ربوی به تولید کنندگان پرداخت می شود وضعیت تولید در کشور بهتر از این نیست .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.