یوسف گران پاشا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شرکت راه آهن شمال کشور با همکاری شهرداری ها ساخت این تعداد زیر گذر ماشین رو و پیاده رو را در مدت هشت سال اخیر انجام داد و این روند ساخت زیر گذر نیز ادامه خواهد داشت .
وی بدون اشاره به میزان اعتباری که برای ساخت این تعداد زیر گذر هزینه شد ، ادامه داد : در حال حاضر برای ساخت هر زیر گذر 900 میلیون تومان تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه می شود .
مسیر ریلی شرکت راه آهن شمال به طول حدود 400 کیلومتر از گرمسار در استان سمنان آغاز می شود و تا گلوگاه در استان مازندران ادامه دارد .
60 درصد از مسیر ریلی شرکت راه آهن شمال از درون شهرها و روستاهای مازندران عبور می کند که مردم در آنها ساکن هستند .
برخورد عابران و خودروها با قطار هرساله موجب مصدومیت و فوت افراد می شود .
مدیر کل راه آهن شمال که از این شرکت به عنوان پیشتاز اجرای زیر گذر در مسیر ریلی کشور نام برد ، ادامه داد : اجرای زیر گذر به عنوان راهکاری برای ایجاد راههای امن برای عابران و سرنشینان خودروها به شمار می رود .
وی ساخت زیر گذرهای دیگر در پنج نقطه استان مازندران به عنوان برنامه آتی شرکت راه آهن شمال برای ایمن سازی تردد افراد حاشیه خطوط ریلی نام برد .
*** گذرگاه های غیر مجاز چالش خطرآفرین راه آهن
گران پاشا با اشاره به وجود بیش از 40 گذرگاه مجاز در مسیر گذر قطارهای شرکت راه آهن شمال ، گفت : تعداد بیشتری از این رقم ، گذرگاه های غیر مجاز در این مسیر وجود دارد که بیشتر حوادث برخورد قطارها با افراد و خودروها در این نقاط صورت می گیرد .
گذرگاه های مجاز به محل های عبوری گفته می شود که دارای راهبند و سوزن بان هستند .
وی ادامه داد : در هر گذرگاه مجاز راه آهن شمال سه نیروی سوزن بان حضور دارند که بستن مسیر هنگام نزدیک شدن قطارها را انجام می دهند تا از تصادف و برخورد احتمالی افراد و خودروها جلوگیری شود .
مدیر کل راه آهن شمال علت شکل گیری گذرگاه های غیر مجاز در حاشیه خطوط ریلی در مازندران را ایجاد راه دسترسی به زمین های کشاورزی توسط صاحبان آنان ذکر کرد .
وی از اجرای مسدود سازی گذرگاه های غیر مجاز به عنوان برنامه در دست اقدام شرکت راه آهن شمال ذکر کرد و ادامه داد : به همین منظور تعدادی از این گذرگاه ها تاکنون مسدود شد .
گران پاشا همچین اضافه کرد : البته 2 گذرگاه غیر مجاز پرتردد مسیر با موافقت شرکت راه آهن کشور مجوز برای آنها صادر می شود .
آمار اورژانس مازندران نشان می دهد که پارسال برخورد قطار با افراد منجر به کشته شدن 2 نفر و نیز زخمی شدن هشت نفر در مسیر راه اهن شمال در مازندران شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.