به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران،  دکتر سید حسن هاشمی در یادواره شهدای روستای لاشک منطقه کجور استان مازندران، اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند "ملتی که شهید دارد، لباس خواری و ذلت به تن نخواهد کرد" و افتخار می کنیم که از این روستا، 17 نفر به فیض شهادت نائل آمدند و در یک روز، سه شهید از این روستا در حلبچه، تقدیم انقلاب اسلامی و کشور شد.
وزیر بهداشت از شهید شیخ الاسلامی به عنوان یکی از شهدای برجسته دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: چهره نورانی این شهید نشان می دهد که روستای لاشک و منطقه کجور همچنان زنده است.
دکتر هاشمی با اشاره به رشادت های شهدای استان مازندران در دوران دفاع مقدس، گفت: در مواردی که عملیات های دفاع مقدس مانند آزادسازی خرمشهر، بسیار سخت بود و نیاز به خط شکن داشت، لشکر 25 کربلا و فرمانده سرافراز آن؛ سردار مرتضی قربانی حضور داشتند.
وزیر بهداشت تقدیم بیش از 10 هزار شهید استان مازندران را نشانه ای از سلحشوری و دین باوری مردم این استان دانست و گفت: انقلاب اسلامی به برکت شهدایی که تقدیم اسلام کرده و به برکت حضور خانواده های شهدا و ایثارگران، بیمه شده است اما این بدان معنی نیست که نباید تلاش کنیم و با تکیه بر این آیه از قرآن کریم که "از بندگان خدا آنهایی که وعده کرده بودند جان خود را نثار کنند، بر عهد و پیمانشان صادق بودند، عده ای از آنها منتظرند و منتظران افرادی هستند که در مسیر شهدا و آرمانهای آنها گام بردارند"
دکتر هاشمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از 38 سال به دلیل ایثار و فداکاری ملت، توانسته مسیر صحیحی را دنبال کند و خوشحالیم که ایران، در منطقه، کشور مستقلی است و از معدود کشورها در دنیا است که زیربار ظلم نرفته و نخواهد رفت و علیرغم تمام فشارهای بین المللی، هنوز از اعتقاد و آرمانهای خود دست برنداشته است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ملت قهرمان ایران، ایثارگران اصلی هستند، افزود: مردم ایران با وجود تمام مشکلات، کمبودها، کج روی ها و ندانم کاری های مسئولان در هر دوره، راه صحیح را گم نکرده اند و از آرمان، اهداف، انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری پیروی کردند و در برهه و عرصه های مختلف مانند انتخابات، مشارکت کرده و رای خود را که به منزله اراده آنها در تعیین سرنوشت کشور بوده را مبنا قرار دادند و خدا را شکر می کنیم که مردم در هیچ صحنه ای غایب نبوده اند.
دکتر هاشمی تاکید کرد: مسئولان کشور باید بیش از گذشته، قدر مردم را بدانند و در مسیر رفاه، آسایش و آرامش مردم تلاش کنند. دولت، مجلس و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در تمام مقاطع و در حال حاضر، مسیر کاهش مشکلات مردم را دنبال می کنند و امیدواریم سالهای پیش رو، با لطف و رحمت الهی و دعای خانواده های شهدا، به عزت و سربلندی مردم و کشور و رفع مشکلات آنها منجر شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: دولت یازدهم در حد توان خود برای کاهش مشکلات مردم و کشور نهایت تلاش را کرد و دولت هم از جنس ملت است و بسیاری از دولتمردان از خانواده های شهدا و ایثارگران هستند و هیات دولت را که ببینید همه آنها یا رزمنده بوده اند و یا فداکاری های زیادی کرده اند. دکتر روحانی بعد از آیت الله هاشمی رفسنجانی، فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء را بر عهده داشت و مسئول پدافند بود.
دکتر هاشمی اضافه کرد: به عنوان عضوی از دولت ادعا نمی کنم که دولت یازدهم به تمام آنچه وعده داده شده بود و یا آرزوی ما بود، جامه عمل پوشاند اما در مسیر صحیح عزت، آسایش و آرامش مردم حرکت کرد. برداشت من به عنوان یک ایرانی این است که اکثر مردم ایران، مسیر دولت یازدهم را پذیرفتند و دوباره در انتخابات شرکت کرده و دکتر روحانی را انتخاب کردند و سرنوشت کشور را در 4 سال آینده، بعد از خداوند و مقام معظم رهبری به دست رییس جمهور سپردند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در صورتی که درکشور با اتحاد، همدلی و آرامش به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم، به عزت و سرافرازی کشور و تعقیب و پیگیری اهداف و آرزوهای شهدا رسیده ایم زیرا در دنیا و آخرت باید در محضر عدل الهی در برابر آنها پاسخگو باشیم. امیدوارم رییس جمهور بتواند وعده های داده شده را عملی کند.
دکتر هاشمی انجام کار اجرایی در کشور را بسیار سخت و دشوار دانست و گفت: انتظارات به حق و مشکلات انباشته شده مردم، زیاد است و داشته های دولت هم زیاد نیست و دولت با وجود مشکلات اقتصادی، توانسته رشد مهار گسیخته تورم را مهار کند و به سمت رشد اقتصادی حرکت کند اگرچه علی رغم رشد اقتصادی، تورم و بیکاری همچنان مشکل اصلی کشور است و اگر بتوانیم آرامش را بیشتر از گذشته تجربه کنیم و همه مسئولان اتحاد داشته باشند، توان و نیروی بیشتری برای حل مشکلات خواهیم داشت و اگر مسئولان فقط به مشکلات مردم و کشور توجه کنند، مشکلات تولید، اشتغال، عدم سرمایه گذاری داخلی و خارجی برطرف می شود و حاصل آن تحقق آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی خواهد بود.
وزیر بهداشت از بهبود رفاه مردم به عنوان یکی از شعارها و اهداف اصلی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: به هیچ عنوان اسلام و انقلاب اسلامی با رفاه مردم بیگانه نیست و در تمامی دورانها، در کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی کشور مانند سند 20 ساله توسعه، چیزی جز پیشرفت کشور و توجه به ارزش ها را نمی بینید و اگر می گوییم که ایران باید مقام اول منطقه را داشته باشد، وضعیت معیشت مردم باید بهبود پیدا کند.
دکتر هاشمی تصریح کرد: مردم ایران به قدری بزرگوار هستند که اگر احساس کردند مسئولان کشور به آنها و مشکلاتشان توجه می کنند حتی اگر کارنامه قابل قبولی هم نداشته باشند، امیدوار می شوند اما وقتی در مورد اختلاف مسئولان، اختلاس و انجام کارهای خلاف، مطالبی را می شنوند، غصه می خورند و در این صورت دشمنان کشور و انقلاب که به دنبال ناامید کردن مردم هستند، فرصت پیدا می کنند که بر روی افکار عمومی مردم ایران کار کنند.
وزیر بهداشت یادآور شد: امروز مهمترین کار مسئولان، منتظران حضرت ولیعصر(عج) و یاران شهدای انقلاب باید خدمت کردن به مردم باشد و باید سر از پا نشناخته تلاش کنیم تا مردم امیدوار باشند زیرا آنها علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و عزیزترین داشته های خود را در راه اعتلای کشور و اسلام فدا کرده اند.
دکتر هاشمی با اشاره به اقدامات حوزه سلامت در دولت یازدهم، از حمایت های مجلس، مقام معظم رهبری و مردم تقدیر کرد و گفت: نمایندگان مجلس نهم و دهم حمایت بسیار خوبی از طرح تحول داشتند و 11 میلیون نفر به طور رایگان بیمه شدند، 24 هزار تخت بیمارستانی و 6 هزار مرکز بهداشتی ساخته شد و 560 بیمارستان کشور نوسازی و بهسازی شدند، معادل 3 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی توزیع شد و 12 هزار پزشک در کشور در مناطق محروم مستقر شدند و اقدامات دیگری نیز انجام شد که موجب افزایش امیدواری مردم به کشور و آینده شد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم ممکن است هر کوتاهی و دردی را تحمل کنند اما کمبود دارو، بیمارستان و امکانات بهداشتی و درمانی را تحمل نمی کنند و از ما نمی پذیرند و وقتی بچه های شان بیمار می شود ممکن است حتی کفر هم بگویند.
دکتر هاشمی افزود: علیرغم تمام تلاش هایی که در 4 سال گذشته انجام شد اما هنوز هم مشکلات و نواقصی وجود دارد و امیدواریم که این مشکلات در دولت دوازدهم و دولت های آینده، به تدریج برطرف شوند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدوارم همه ما که افتخار خادمی مردم را پیدا کرده ایم بتوانیم در راستای آرمانهای شهدا و همرزمان خودمان که خدمت بی منت به مردم در طول دوران مسئولیت است، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم چراکه خدمت کردن به مردم بالاترین افتخار برای مسئولانی است که بنا به گفته شهید بهشتی، باید شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت.
دکتر هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که در آخرت همه از شفاعت شهدا بهره مند شوند

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718311
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.