رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:در گذشته بیشتر مراکز بهداشتی استیجاری بودند که امروز با برنامه ریزی های صورت گرفته در استان مراکز استیجاری نداریم.

به گزارش ایلنا از ساری ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاح همزمان 100 واحد بهداشتی با بیان اینکه تا پایان امسال1700تخت بیمارستانی افزوده می شود، اظهار کرد: در سال جاری 14اورژانس بیمارستانی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان مازندران در روستا زندگی می کنند، گفت: بیشترین اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در روستاها انجام شده است.

جان بابایی با بیان اینکه احداث 395 مرکز خدمات درمانی در دولت تدبیر و امید در مازندران  هدفگذاری شده است، گفت: در گذشته بیشتر مراکز بهداشتی استیجاری بودند که امروز با برنامه ریزی های صورت گرفته در استان مراکز استیجاری نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در چند سال اخیر مراکز بهداشتی با تجهیزات استاندارداحداث شده است، افزود: با غربال گری صورت گرفته در این مراکز تعداد بیماران دیابتی و فشار خون بالا شناسایی شده به بیش از سه برابر رسیده است.

وی به احداث 18کلینیک ویژه دندانپزشکی است اشاره کرد و گفت: بیش از 400هزار فلوراید تراپی برای دانش آموزان به صورت رایگان انجام شده است.

جان بابایی اضافه کرد: در طرح تحول سلامت خدمات دندانپزشکی به کودکان زیر 14سال و مادران باردار به صورت رایگان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طرح تحول سلامت برکت زیادی بر ای استان داشته است، گفت: امروز دیگر بیماران دغدغه هزینه های درمانی را ندارند و این آرامش در حوزه سلامت به وجود آمده است.

احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از وزیر بهداشت، اظهار کرد: در طول چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت شان انسان بالا رفته است، گفت: در گذشته مردم برای گرفتن هزینه های درمانی به نمایندگان مجلس و فرمانداران مراجعه می کردند که با اجرای این طرح مشکلات مردم برطرف و به انسانیت افراد احترام گذاشته است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه بیمارستان چالوس زیبنده مردم این منطقه نیست، افزود: امیدواریم اقدامات خوبی در رفع این مشکلات انجام شود.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران  طرح تحول سلامت را یک انقلاب در حوزه سلامت دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بیماران نباید دغدغه ای جز بیماری خود داشته باشند که با اجرای طرح تحول سلامت این امر محقق شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت دغدغه مردم را کاهش داده است، گفت: در استان مازندران بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در این دولت توازن مثبتی در حوزه ارائه خدمات انجام شده است، افزود: در طرح تحول سلامت بیش از ده میلیون نفر بیمه شدند که این خدمات قابل توجه است.

فلاح با بیان اینکه در این دولت 6 هزار پروزه در حوزه سلامت احداث شده است، گفت: دولت باید برای سرمایه گذاری خیرین در حوزه سلامت تلاش کنند.

وی با تاکید بر افزایش سطح سواد سلامت مردم، گفت: تنها  40 درصد از  خدمات در حوزه سلامت برعهده وزارت بهداشت است و که وزارتخانه های دیگر نیز باید به وظیفه خود در حوزه سلامت عمل کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.