کاغذهای تولیدی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به کشورهای آفریقایی، آسیایی ، اروپایی ، آمریکای لاتین و حوزه خلیج فارس صادر شد.

به گزارش ایلنا از ساری؛ قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت:چهار هزار و 796 تن کاغذ فلوتینگ (کاغذ مقوای کنگره ای) به ارزش یک میلیون و 613 هزار و 956 یورو امسال از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ،‌ به خارج از کشور صادر شد.

مهدی یوسفیان ،ارزش ریالی کاغذهای صادر شده را ، بیش از 67 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کاغذهای تولیدی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به کشورهای مصر ، ساحل عاج ، نیجریه ، غنا ، کنیا ، تانزانیا ، تونس ، قبرس ، سریلانکا و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین شامل مکزیک، اروگوئه و کلمبیا صادر شد.

وی افزود: بخشی از این کاغذها هم به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل امارات متحده عربی ، عمان و کویت و کشورهای عربی دیگر مانند لبنان و عراق صادر شده است.

یوسفیان از ترکیه و ایتالیا هم به عنوان دیگر خریداران کاغذ شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یاد کرد.

قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطر نشان کرد: 12 هزار و 6 تن کاغذ فلوتینگ به ارزش حدود چهار میلیون یورو پیش فاکتور شده تا به کشورهای مقصد ارسال شود.

یوسفیان رفع بخشی از تنگناهای ناشی از تحریم بعد از برجام را برای توسعه صادرات این شرکت موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: با بازگرداندن روابط بین بانکی و انتقال ارز به قبل از تحریم ، صادرات کشور بیشتر شکوفا شود.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بزرگ ترین تولید کننده کاغذ در ایران است که در مرداد ماه سال 1376 با هدف کاهش وابستگی کشور به واردات کاغذ ، کاهش خروج ارز از کشور ، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه و کشور و رشد و توسعه تخصص های امور جنگل و صنعت کاغذ سازی تاسیس شد.

این واحد صنعتی با ظرفیت تولید 175 هزار تن شامل 90 هزار تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و 85 هزار تن کاغذ فلوتینگ ، برای هفت هزار نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است .

این شرکت با احداث و راه اندازی بزرگ ترین واحد تبدیل کارتن باطله به کاغذ ( او سی سی OCC ) کشور از 2 سال پیش ، گام برداشتن درمسیر استفاده حداقلی از چوب و افزایش بازیافت و تبدیل شدن به صنعت سبز را آغاز کرد .

حفظ و احیاء و بهره برداری اصولی از جنگل های کرانه دریای خزر که هدف اصلی شرکت است با کاشت گونه هایی با صفات پسندیده ژنتیکی و سازگار با محیط ، با تولید نهال هایی با کیفیت مطلوب از طریق ایجاد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.