مهدی صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : درخواست احداث این تونل در محدوده هزار چم جاده کندوان اخیرا برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شده است.
وی گفت : در صورت موافقت با احداث این تونل در محدوده هزارچم جاده چالوس، طول مسیر حدود 6کیلومتری از ابتدای رستوران دربند تا منطقه صخره ای محدوده هزارچم به 2 کیلومتر کاهش می یابد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس اظهار امیدواری کرد که با احداث این تونل در محدوده کوهستانی و برفگیر هزار چم برخی از مشکلات تردد این منطقه برطرف شود.
صفایی همچنین خاطر نشان کرد : در این نامه از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده تا برای تامین روشنایی به طول حدود 30 کیلومتر از کف هزارچم تا مرزن آباد اعتبارات ویژه ای پیش بینی شود.
** روکش آسفالت جاده چالوس
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس از اجرای کامل طرح روکش آسفالت جاده سخت گذر و کوهستانی چالوس - کرج (کندوان ) تا پایان فصل تابستان امسال خبر داد.
وی گفت :‌ طرح روکش آسفالت این جاده با تامین اعتبار ملی حدود 150 میلیارد ریال از سال گذشته در این شهرستان شروع شده و تاکنون حدود نیمی از طول این مسیر حدود 78 کیلومتری حوزه استحفاظی این شهرستان انجام گرفته است.
صفایی افزود :‌ این جاده متاسفانه با گذشت نزدیک به 2 دهه آسفالت نشده بود که در پی آن مشکلات عدیده ای برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافران و گردشگران رهگذر دراین مسیر به همراه داشت تا اینکه برای نخستین بار در این دولت اعتبار ویژه ای برای روکش آسفالت این مسیر اختصاص یافت .
وی اظهار داشت :‌ نکته مهم تر آنکه همزمان با اجرای این طرح اقدامات دیگری مانند عملیات لق گیری با هدف پیشگیری از ریزش سنگ در قسمت هایی از این جاده حادثه خیز مانند منطقه هریجان ، کف هزار چم و سیاه بیشه انجام خواهد گرفت.
جاده چالوس - کرج یکی از کوتاه ترین جاده های اصلی پایتخت کشور به استان های شمالی بویژه غرب مازندران است و با وجود سخت گذر و حادثه خیزی آن ، به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی منحصربفرد در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال محل تردد میلیون ها مسافر، گردشگر داخلی و خارجی است.
سوابق ساخت و ثبت جاده کندوان به سال 1312 بر می گردد ، جاده ای که از زمان ساخت آن تا سال های گذشته یعنی تا سال 92 حوادث فراوان رانندگی در جای جای این مسیر ارتباطی شاهد بوده ایم که در پی آن شمار زیادی از هموطنان جانشان را در این مسیر از دست دادند .
از طول مسیر حدود 160 کیلومتری جاده کرج - چالوس حدود 78 کیلومتر آن جزو حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است و بیش از 15 تونل کوچک و بزرگ در طول این مسیر ساخته شده است
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.