به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری واقعه 15خرداد سال 1342را آغاز انقلاب اسلامی دانست و افزود : در این روز تاریخی فطرت خفته مردم توسط امام خمینی (ره) بیدار شد.
وی گفت : سخنان تاریخی امام راحل در روز 15خرداد و در اوج خفقان رژیم پهلوی که برای بسیاری از آگاهان سیاسی کار غیر ممکنی به نظر می رسید باید توسط رسانه ها ، خطبا و انتشار کتب گوناگون بهصورت مفصل برای جوانان تببین شود.
او یاد آور شد : رژیم گذشته با اعلام حکومت نظامی و شهادت 15 هزار تن اینگونه پنداشت که قیام 15خرداد را برای همیشه سرکوب کرده اما غافل از اینکه این واقعه تاریخی جرقه وقوع انقلاب اسلامی بود.
خطیب جمعه ساری فرهنگ عاشورایی را مایه تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود : به رغم تلاش بی وقفه دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی ، این نظام الهی با اقتدار و ابهت در جهان شناخته شده است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد : ماهیت دینی ، مردمی و ولایت فقیه، انقلاب اسلامی را متمایز از سایر انقلاب های جهان کرده و همین عناصر همواره موجب تداوم این تحول معنوی خواهد بود.
وی ادامه داد : عناصر خارجی و داخلی همواره تلاش داشته اند تا انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی منحرف کنند اما ولایت فقیه و رهبری دو بزرگ مرد تاریخ پیوسته اهداف آنان را با شکست مواجه کرد.
طبرسی همچنین از روز 14خرداد به عنوان روز عزای عموم مسلمین جهان یاد کرد و گفت : میلیون ها نفر همه ساله در سالگرد ارتحال امام راحل به سوگ و ماتم می نشینند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران انتصاب رهبر معظم انقلاب به سمت رهبری را رویدادی فرخنده دانست و افزود: ایشان با درایت ، هوشمندی و پیروی از خط امام راحل همواره کشور را از تند باد حوادث رهانیدند.
وی همچنین از رهبر معظم انقلاب به عنوان میراث گرانقدر امام خمینی (ره) نام برد و گفت : همه ما قدردان این نعمت بزرگ بوده و در تمام موارد گوش به فرمان ایشان هستیم.
خطیب جمعه ساری از ماه رمضان نیز به عنوان ماه پاک شدن از آلودگی ها یاد و خاطر نشان کرد: همه ما با رعایت تقوا باید احکام مربوط به این ماه مبارک را عمل کنیم.
وی نزول قرآن در رمضان را از مهم ترین ویژگی این ماه مبارک دانست و از عموم مردم خواست تا دستورات این کتاب آسمانی را در سایر شئون زندگی ساری و جاری کنند.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.