به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلی قاسمی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اردوی راهیان نور دانش آموزی مازندران در ساری افزود : تنها در سال گذشته 16 هزار دانش آموز از مازندران در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی دفاع مقدس اعزام شدند.
وی گفت : آموزش و پرورش در حالی در طول سه سال و نیم گذشته اعزام راهیان نور را چهار برابر کرد که دولت در سخت ترین شرایط مالی قرار داشت .
قاسمی تربیت دینی و اعتقادی و تحکیم ارزش های ایثارگری در میان دانش آموزان را یکی از جهت گیری های جدی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس می تواند گنجینه ای برای تربیت نسل های آینده شود.
** سه برابر شدن مراکز دارالقرآن مازندران در دولت یازدهم
وی توجه به اردوی راهیان نور را توجه به ارزش های دینی و تحکیم این ارزش‌ها دانست و تاکیدکرد: آموزش و پرورش علاوه بر تمرکز در این حوزه در حوزه قرآن و آموزش مفاهیم قرآنی نیز فعال است و جدا از آموزش قرآن در قالب برنامه درسی از پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه، تعداد مراکز دارالقرآن مازندران در سه سال و نیم گذشته از 10 مرکز به 28 مرکز افزایش یافت.
قاسمی افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد دانش آموزان مازندران در مسابقات و در مجموع 170 هزار دانش آموز این استان در برنامه های قرآنی مشارکت دارند.
وی جهت گیری آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید را به سمت تحکیم ارزش ها عنوان و تصریح کرد: طی چند سال گذشته به یاد 2 هزار شهید معلم و فرهنگی مازندران 2 هزار یادواره شهدا در مدارس نواحی مختلف این استان برگزار شده است.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.