به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن روحانی که عصر دوشنبه در سالن سید رسول حسینی ساری سخنرانی می کرد، افزود: راه احقاق حقوق ملت ایران از ابرقدرت های جهان عقلانیت است نه درشت گویی و رئیس جمهوری باید بتواند با عقلانیت در مجامع جهانی از حقوق ملت دفاع کند.
وی اظهار داشت: اگر چه دشمنان نظام علیه ما توطئه می کنند و سد راه دستیابی به حقوقمان می شوند، ولی ما باید بتوانیم با تعقل در مجامع جهانی از حقوق ملت ایرام دفاع کنیم.
روحانی با اشاره به احقاق حقوق هسته ای ایران در دولت یازدهم ، خطاب به حاضران گفت : آنچه باعث شد تا رئیس جمهوری این دوره بتواند حقوق شما را از شورای امنیت و کشورهای استکباری بگیرد، نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر قدرت های جهانی بود ، در حالی که شورای امنیت همان شورای امنیت و ملت ما هم همان ملت بود.
** انتخاب میان 2 تفکر در 29 اردیبهشت
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما معتقدیم که 29 اردیبهشت ماه روز برگزاری انتخابات، روز انتخاب میان دو تفکر است نه 2 شخص، در 29 اردیبهشت ماه ملت باید میان راه تقابل با جهان و یا راه تعامل، یکی را انتخاب کنند.
وی با تاکید بر این که ما باید با اتکاء به قدرت ملت ایران در مجامع جهانی با استدلال سخن بگوئیم، افزود: برای احقاق حقوق ملت ایران، باید در جهان و مجامع بین المللی با قانون و سیاست سخن گفت.
روحانی با اشاره به اینکه مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را در این باره که می خواهند میان ایران و جهان خارج دیوار بکشند یا پل بسازند، اعلام خواهند کرد، گفت : ما می خواهیم مازندران در ارتباط با شمال و شرق جهان در ارتباط باشد و معتقدیم راه ارتباطی جهان از ایران باید بگذرد.
وی با بیان اینکه راه ایران از مازندران با جهان گشایش می یابد ، خطاب به حاضران افزود : انتخاب باشماست که بخواهید مانند دوره قبل بازار ما در اختیار واردات باشد یا صادر کننده باشیم ، ولی ما می خواهیم بازار واردات به ایران قطع شود و از طریق استان های شمالی مازندران ، گیلان و گلستان بازار صادرات کالای ایران با جهان گسترش یابد.
روحانی یکی از دستاوردهای این دولت را مثبت کردن تراز تجاری ایران معرفی کرد و گفت : در دو سال اخیر تراز تجاری ایران که با واردات 30 میلیارد دلاری منفی بود ، با افزایش صادرات مثبت شده است .
** توجه ویژه به مازندران
این نامزد ریاست جمهوری دوازدهم خدمات دولت یازدهم در مازندران را تشریح کرد و اظهار داشت: در دولت یازدهم به سه راه مواصلاتی مهم مازندران یعنی هراز ، چالوس و سوادکوه توجه خوبی شده است به طوری که هراز را تا 2 سال آینده و سوادکوه را تا امسال به اتمام می رسانیم و راه چالوس نیز تا پایان دولت دوازدهم به اتمام و به بهره برداری می رسد.
روحانی گفت: کنار گذرهای بابل، ساری و چالوس در این دولت تمام شد و در دولت بعدی تمام کنار گذرهای شهرهای مازندران را به اتمام می رسانیم.
وی از سیاه نمایی علیه دولت یازدهم انتقاد کرد و با طرح این پرسش که ' چرا به مردم دورغ می گویید؟' ، افزود : من از شما مردم سئوال می کنم که آیا وضعیت بهداشت و درمان از قبل بهتر نشده و یا ثبات اقتصادی به وجود نیامده است ؟
روحانی اظهار داشت: امروز واردات گندم به صفر رسده و خودکفا شده ایم و شما ملت بدانید بدون دولت تدبیر ، امید و اعتدال ، دوباره ممکن است به وارد کننده گندم تبدیل شویم.
وی همچنین خدمات دولت یازدهم برای شالیکاران مازندران را یادآور شد و گفت: امروز واردات برنج در زمان برداشت برنج شمال کشور ممنوع شده است تا کشاورزان ما نگران از بین رفتن دسترنجشان نشوند .
** مردم به قیم نیاز ندارند
روحانی همچنین از متهم کردن دولت یازدهم نسبت به بی توجهی به دین مردم انتقاد کرد و خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر شما برنامه ای برای اداره کشور دارید، برنامه های خود را ارایه دهید و اگر برنامه ای ندارید، چرا به این مردم دروغ می گویید.
وی افزود: چرا به ملت دروغ می گویید که این دولت به فکر دین شما نیست، مردم خودشان محافظ دینشان هستند و شما به فکر دنیای خودتان باشید ، این مردم نیاز به قیم ندارند و خودشان کارشان را انجام می دهند.
روحانی اظهار داشت: اینجا مازندران، سرزمین علویان است، اینجا سرزمین شهیدان شیرودی، کشوری و لشگر 25 کربلاست، مردم خودشان از وطن خود دفاع کردند و از دینشان هم خودشان دفاع می کنند.
روحانی گفت : شما دیدید جوانان دیپلمات ما با یا حسین و عباس پیروز میدان دیپلماسی شدند، شما غصه مردم را نخورید، غصه دنیای خودتان را بخورید و من برای چندین بار از شما خواهش می کنم که شما هم مقدسات ما را رها کنید، ما هر چند تعداد رای که می خواهید به شما می دهیم.
روحانی افزود: مگر شما همان هایی نیستید که می گفتید اگر فضای مجازی را نبندید، مردم ما بی دین و ضد انقلاب می شوند و این قضاوت شما نسبت به مردم ایران است.
وی اظهارداشت : شبکه های ایرانی و شبکه مجازی را مردم ما به شبکه دین و انقلاب مبدل می کنند و ما می خواهیم ملت ایران با دست خودشان ایران را بسازند.
** قطع یارانه دروغ بزرگ
روحانی همچنین با دروغ توصیف کردن برخی اظهارات در باره قطع یارانه از سوی دولت یازدهم در صورت انتخاب مجدد ، گفت : آنها می گویند که این دولت می خواهد یارانه را قطع کند، چرا به مردم دروغ می گویید.
وی اضافه کرد : ما می گوییم برای زندگی مردم محروم جامعه صرف پرداخت یارانه کافی نیست و باید حقوق فرهنگیان ، بازنشستگان افزایش یابد و این کار را کردیم و امروز حقوق فرهنگیان را حداقل یک میلیون و 150 هزار تومان و تا یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش دادیم.
روحانی گفت : ما یارانه هفت میلیون از اقشار کم درآمد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را تا سه برابر افزایش دادیم و این افزایش را همچنان ادامه می دهیم.
وی اضافه کرد: زندگی مردم را باید بر مبنای برنامه ریزی عاقلانه و بلند مدت تامین کنیم و فضای کسب و کار مردم را فراهم کنیم و موانع را از پیش رو برداریم.
وی اظهارداشت: ما می خواهیم دروازه کشور را بر روی جهان باز کنیم و تا خارجی ها به ایران بیایند و چهره زیبا و تمدن بزرگ و فرهنگ ما را ببینند.
روحانی افزود : ما می خواهیم با گسترش اینترنت و توسعه گردشگری زمینه اشتغال را برای مردم فراهم کنیم و در چند سال اخیر گردشگران خارجی فقط دراستان مازندران 14 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: راه انقلاب ما از راه قانون و امنیت می گذرد و اگر می خواهیم به تمام اهدافمان در سیاست خارجی برسیم باید 29 اردیبهشت ماه سرصندوق حاضر شویم.
روحانی گفت : برخی می خواهند تا با ایجاد یاس و ناامیدی مردم سرصندوق های رای نیایند و با مشارکت پایین بتوانند به اهدافشان برسند و اگر ما دولت دوازدهم قوی می خواهیم باید سرصندوق رای بیاییم.
روحانی افزود: ما در دولت دوازدهم تفکر اعتدال هاشمی رفسنجانی و اصلاحات دولت اصلاحات را ادامه می دهیم و ما دولتی می خواهیم که بتواند از حقوق ملت دفاع کند.
وی گفت : همه نگرانی برخی ها این است که سرصندوق ها در 29 اردیبهشت ماه شلوغ و ملت در دور اول پیروز انتخابات شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگاران: سید رضا هاشمی کروئی و حسین فلاحتی ** تنظیم کننده : حسن فلاحتی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
6990/6982/1654/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.