ابراهیم رحیمی مدیر اجرای کنسرت مذکور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا زمان و مکان آن را از 21اردیبهشت جاری به مدت 2شب در سالن ابن شهر آشوب این شهرستان اعلام کرد.
وی افزود: این کنسرت همراه با سازهای الکترونیک برای نخستین بار در ژانر کودک و نوجوان برگزار می شود.
موسیقی کودک به رغم گستردگی و ویژگی های فراوان در کشور ما فاقد پیشینه بوده و معمولا برای ساخت این ژانر موسیقی از چند فرمول استفاده می شود بدین صورت که روی شعر ویژه کودکان ملودی سنگین با ریتم های پیچیده می نویسند.
صاحب نظران به بهره گیری از سازهای خاص کودکان در این نوع موسیقی تاکید داشته و با استفاده از سازهای الکترونیک مخالفند.
آنان بر این اعتقادند که سازهای موسیقی کودک باید دارای ملودی ساده و با فواصل خاصی باشد که این ویژگی در سازهای الکترونیک وجود ندارد.
در حال حاضر آموزش موسیقی کودکان با عنوان موسیقی 'ارف' در ایران و بسیاری از کشورها آموزش داده می شود که مبدع این روش کارل ارف Carl Orff آهنگساز قرون نوزدهم و بیستم آلمانی است.
او از سال 1925تا پایان عمر به آموزش مبتدیان موسیقی پرداخت و همواره ارتباط مداوم با کودکان را در این زمینه بسیار با اهمیت می دانست. در سال 1930 نیز یک راهنما با عنوان شول ورک Schulwerk برای آموزش موسیقی کودکان منتشر کرد.
در آموزش 'موسیقی ارف' دراین مقاطع سنی فراوان دیده شده که به ساز بلز (زیلوفون مبتدی برای کودکان) به اشتباه ارف گفته می شود و با توجه به اینکه شناخت سازهای گوناگون به ویژه برای فراگیران این هنر از اهمیت خاصی برخوردار است، بهتر است مدرسان این عرصه در رفع این اشتباه تاکید جدی داشته باشند.
خبرنگار: زهره کرمی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7330
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.