مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را 150نفر اعلام کرد و افزود: لنگراین رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایشداشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ،دکتر علی عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز ساری و میاندرود با تعداد25 نفر ،بابل با 21و بهشهرو آمل با 12 نفر بیشترینشهر و  نورو رامسرهر کدام با تعداد 2نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه هایمرداد با 27 ،شهریور با 17 و تیر با 15 مورد بیشترینو کمترین آن با تعداد 4 نفر در اسفند ماه ثبت شده‌است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصیریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار54 فوتی است و کمترین  گروه سنی کمتر از 10سال با 2فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد 108 نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود :تعداد  126 نفر راننده موتور و 23 نفر هم سرنشین موتور هستند.

عباسی در ادامه افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته (95) بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.