سعدلله وطن خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بناهایی در مسیر انتهایی این باند از جمله مجتمع ساحلی فدک و دانشکده ملاصدرا وجود دارد که به علت محدودیت های مالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی توان تملک و تخریب این بناها با هدف اجرای کامل این طرح ملی دراین منطقه را ندارد.
وی اظهار داشت : با اینکه کارشناسان حقوقی بارها میزان ارزش این بناها را ارزیابی کردند ولی مالکان آن ها درخواست وجوه بیشتری را داشته اند .
مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت : این مشکل باید با همکاری دیگر مسئولان از جمله نمایندگان غرب مازندران در مجلس حل شود تا بتوان این طرح ملی را که بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره برداری رساند.
توسعه باند این فرودگاه با هدف بین المللی شدن آن یکی از طرح های مصوب دولت گذشته بوده و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود در دهه فجر سال 91 به بهره برداری برسد.
توسعه باند فرودگاه از یکهزار و 480 متر به 2هزار و 750 متر، ساخت ترمینال جدید و ساختمان های جانبی را از مشخصات این طرح عنوان شد.
اختصاص 40 هکتار زمین برای ساخت دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از دیگر مشخصات این طرح بوده است.
فرودگاه رامسر در سال 1331 جهت انجام پروازهای تشریفاتی احداث شد که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توسعه این فرودگاه، سیل عظیمی از زائران از این مکان به مشهد مقدس یا بالعکس جابه جا می شوند
هم اکنون در بیشتر روزهای هفته پرواز رفت و برگشت رامسر - مشهد در این فرودگاه برقرار است .
غرب مازندران دارای 2 فرودگاه یکی در رامسر و دیگری در نوشهر است
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.