نخستین جشنواره شعر بومی نوج با شرکت بیش از یکصد شاعر طبری گو سال 1390 در شهرستان سوادکوه برگزار شده بود.
منصور علی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اواخر سال گذشته و پس از اعلام فراخوان برگزاری دومین جشنواره نوج ، 290 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد .
وی ادامه داد : سرایندگان اشعار به زبان طبری می توانستند آثارشان را در قالب های مختلف شعری و همچنین موضوعات آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند .
عضو هیات اجرایی جشنواره شعر بومی نوج گفت که هیات داوران از میان آثار دریافتی ، 10 قطعه شعر را انتخاب کردند که در روز برگزاری جشنواره از سرایندگان آنها تجلیل می شود .
وی هدیه برگزیدگان اول تا پنجم این جشنواره را پرداخت 30 تا 70 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و نفرات پنجم تا دهم را نیز هر یک 20 میلیون ریال اعلام کرد.
علی اصغری گفت که جشنواره نوج 27 فروردین امسال با حضور سید هادی حسینی ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر شیرگاه برگزار می شود .
** تقدیر از سرآمدان شعر طبری
وی با اشاره به اینکه آمار درستی از سرایندگان اشعار طبری در مازندران وجود ندارد ، گفت : اما شواهد نشان می دهد که شهرستان سوادکوه مهد سرایندگان این نوع اشعار در مازندران است .
علی اصغری تجلیل از 2 سرآمد و پیشکسوت شعر طبری به عنوان بخش ویژه جشنواره شعر بومی نوج نام برد و افزود : برنامه ریزی شده است تا در این جشنواره از حجت الله حیدری شاعر بلند آوازه مازندران که بیشتر از 6 دهه از عمرش را در سرودن اشعار طبری گذراند و رحمت الله حسن پور دیگر شاعر طبری گوی استان قدردانی شود .
وی یکی دیگر از برنامه ها را انتشار کتاب اشعار حاوی شعرهای ارسالی شاعران به این جشنواره معرفی کرد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.