به گزارش خبرنگار ایرنا ، یکی از همرزمان شهید صیاد شیرازی با تاکید بر نقش بی نظیر این شهید در عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس ، گفت : صیاد شیرازی با توجه به تخصص و دانش نظامی بالا به عنوان یک نابغه و مغز متفکر توانست نقش قابل توجهی در موفقیت های عملیات های دفاع مقدس رقم بزند.
سرهنگ بازنشسته سجاد انصاری تصریح کرد: در این راستا اخلاص، تقوا، رشادت ها، مدیریت و ایمان شهید صیاد شیرازی از جایگاه خاصی در اذهان مردم ایران برخوردار است.
وی همچنین مهم ترین ویژگی های شهید صیاد شیرازی را شخصیت معنوی و اخلاقی دانست و افزود: مستحبات را حتی در عمق خاک دشمن و سخت ترین شرایط انجام می داد و همواره در کارها با دیگران مشورت و به خدا توکل داشت.
همرزم شهید صیاد شیرازی گفت: این شهید در انجام هر کاری حتی ورزش به دنبال کسب رضایت خدا بود.
وی اظهار داشت: از خصوصیات ویژه و بارز این شهید ساده زیستی و دوری از تشریفات و از سوی دیگر توجه ویژه به نظم و انضباط بود.
سرهنگ انصاری تصریح کرد:‌ ولایی و تبعیت از رهبری ایشان نیز زبانزد همگان بود و اعتقاد قلبی به اجرای دستورات ولی فقیه داشت.
آیین گرامیداشت هیجدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور امام جمعه نوشهر، فرماندار، جمعی از مسوولان، مدیران، فرماندهان و نیروهای نیروی دریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر و جمعی از مردم ولایت مدار در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یکی از فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن بود که پس از 32 سال خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش روز 21 فروردین سال 1378 در تهران به دست عوامل گروهک منافقین به شهادت رسید.
شهید صیاد شیرازی در سال 1323 در روستای کبود گنبد شهرستان درگز از توابع خراسان رضوی متولد شد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.