علیرضا یونسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طبق قانون مراجع چهارگانه شامل ثبت احوال ، نیروی انتظامی ، دادگستری و اطلاعات تا 16 فروردین به مدت 10 روز فرصت دارند تا پاسخ استعلام را به هیات های اجرائی ارسال کنند.
وی گفت : هیات های اجرائی پس از دریافت استعلام از مراجع چهارگانه ، باید نظرشان را به همراه پاسخ استعلام و پرونده داوطلبان نامزدی تا 24 فروردین ماه به هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارسال کنند.
یونسی افزود : هیات نظارت نیز طبق قانون موظف است در مدت زمان یک هفته ای یعنی از 25 تا 31 فروردین نظر نهایی خود را در مورد داوطلبان نامزدی این انتخابات به هیات های اجرایی ارسال کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار داشت : هیات های اجرائی نیز 24 ساعت پس از اخذ پرونده داوطلبان از هیات نظارت ، باید نتیجه تائید یا رد صلاحیت داوطلبان را به آنها اعلام کنند.
وی افزود : داوطلبان نیز از 4 تا 6 اردیبهشت ماه فرصت دارند ، اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت به یک مرجع بالاتر از هیات نظارت تصمیم گیرنده ارسال کنند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : بر این اساس داوطلبان روستایی که صلاحیتشان در هیات نظارت بخش رد شده ، باید اعتراضشان را به هیات شهرستان و داوطلبان شهری که هیات نظارت شهرستان صلاحیتشان را رد کرده ، باید به هیات نظارت استانی اعتراض کنند.
وی اضافه کرد : هیات نظارت شهرستان و استان نیز با دریافت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده به مدت 10 روز از 7 تا 16 اردیبهشت فرصت دارند تا نسبت به بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان اقدام کنند.
یونسی گفت که با ابلاغ نظر قطعی مراجع بررسی کننده اعتراض داوطلبان به هیات اجرایی ، این هیات از 18 تا 20 اردیبهشت به مدت 48 ساعت مهلت دارد اسامی نامزدها را به صورت عمومی منتشر کند.
وی زمان شروع تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از 21 تا 27 اردیبهشت ماه یعنی 24 ساعت قبل از زمان برگزاری انتخابات و به مدت یک هفته اعلام کرد.
در مازندران 18 هزار و 176 نفر برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلب شده اند که به طور میانگین هر 180 نفر جمعیت مازندران یک نفر داوطلب انتخابات شوراها شدند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.