به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در رامسر افزود : امروز مسئولان دستگاه های اجرایی در سطوح ملی و استانی باور جدی به سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور دارند چرا که عامل موثر رهایی مشکلات اقتصادی برای همیشه فعالیت در این حوزه است.
وی اظهار داشت: اکنون رویکرد اقتصاد مقاومتی آن است که دولت از اتکای به اقتصاد تک قطبی نفت رهایی یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : باید سیاست های اقتصاد مقاومتی به گونه ای اعمال شود تا هرگز چالش اقتصادهای بین المللی، مشکلی در بخش های مختلف اقتصادی کشور ما ایجاد نکند.
واعظی افزود : این دولت تلاش دارد اساس یک اقتصاد جدید را بتدریج پایه ریزی کند که چگونه بتواند بدون صادرات نفت، کشور را مدیریت کند.
وی ادامه دارد : مهم تر از همه این مسائل ، دولت یازدهم سعی دارد تا با شیوه ای بتواند با کاهش تصدیگری ، اقتصاد کشور را در اختیار مردم قرار دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ایجاد اقتصاد حرفه ای که بتواند در خارج از کشور برخوردهای مناسب با تجار و بازرگانان شود، از دیگر سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی معرفی کرد.
واعظی تاکید کرد که برای موفقیت در حوزه اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ سازی شود و آن اینکه افراد جامعه از تولیدات داخلی استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت اینکه کشور امروز با مشکلی مانند معضل بیکاری مواجه است چنین وضعیت ارثی است که از دولت گذشته به این دولت رسیده است.
واعظی افزود : بیکاری در کشور به حدی زیاد است و با اینکه از یکسال گذشته تاکنون بیش از 700هزار شغل در کشور ایجاد شده ولی این اتفاق نمایان نمی شود.
وی گفت : اگرچه برای اجرای طرح ها در حوزه های کشاورزی ، صنعتی و گردشگری باید اعتبارات آن تامین شود ولی از اینکه تنها دولت بخواهد در این بخش ها سرمایه گذاری کند چنین رویکردی صحیح نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت نباید در حوزه اشتغال به دولت تکیه کرد بلکه باید با خلاقیت و بهره گیری از همه ظرفیت ها از وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی بهره برد.
واعظی افزود اینکه برای خیلی از مسئولان این گونه تلقی شود که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید اشتغال ایجاد کند چنین استدلالی غیر منطقی است بلکه همه مسئولان دستگاههای اجرایی باید با همکاری بخش خصوصی در این زمینه بکوشند.
وی گفت : امروز ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف مانند گردشگری و کشاورزی در کشور وجود دارد که در دیگر کشورها این گونه نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : در صورتی اگر از این ظرفیت ها به درستی و هدفمند استفاده شود به یقین مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.
واعظی افزود: امروز مازندران توانسته بخش عمده ای از محصولات کشاورزی کشور را تامین کند ولی باید موانع بر سرراه صادرات این محصولات نیز برطرف شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با تمرکز بازارهای خارجی با توجه به مشکلاتی که اروپا و ترکیه برای روسیه ایجاد کرده است در این حوزه نباید از این کشور غفلت کرد بلکه باید تعامل بیشتری در حوزه صادرات با این کشور داشت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این نشست گفت که برای حذف دلالان و واسطه ها در بخش کشاورزی باید زیرساخت های فناوری و اطلاعات را برای کشاورزان مازندرانی ایجاد کرد.
رسول سرائیان افزود: با افزایش سطح سواد اینترنتی و ارائه تبلت در اختیار باغداران این استان شاهد حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصول از تولید به مصرف خواهیم بود.
وی اظهار داشت: هم اکنون چنین بستری در این شرکت فراهم است و امیدوارم بزودی محقق شود.
در این جلسه مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7078/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.