احمد حسین زادگان روز یکشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا با موضوع فاصله گذاری هوشمند ، افزود: خوشبختانه پیک نخست ویروس کرونا با همکاری همه عوامل اجرایی و مردم مدیریت شد.

وی با اشاره آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند از روز گذشته افزود: بر اساس این طرح قرار شد واحدهای صنفی کم خطر و کم ریسک با اخذ تعهد و اجرای پروتکل های بهداشتی و دریافت کد رهگیری به فعالیت بازگردند.

استاندار مازندران تاکید کرد: وضعیت روز گذشته به عنوان نخستین روز کاهش محدودیت های طرح فاصله گذاری شرایط نگران کننده‌ای را ایجاد کرد که اگر تداوم داشته باشد آسیب‌های جدی هم به امنیت و سلامت مردم و هم به اقتصاد استان وارد خواهد آورد.

حسین زادگان با اشاره به اینکه شراط سخت اصناف و بازاریان برای دولت اهمیت دارد ، افزود: اما اگر طبق وضعیت پیش آمده در روز گذشته ترددها و تجمعات عادی شود ، هفته‌های نگران کننده را برای مازندران ایجاد می کند.

وی جلوگیری از ورود به پیک دوم شیوع ویروس کرونا را منوط به همکاری مردم و دستگاه های اجرایی و بازاریان عنوان کرد و گفت: مردم باید نسبت به ویروس کرونا با نگاه نگران و جدی رفتار کرده و از عادی انگاری خودداری کنند.

استاندار مازندران همچنین به نحوه فعالیت اصناف و بازاریان اشاره کرد و گفت: دریافت کد رهگیری سلامت به معنی رعایت نکات بهداشتی نیست و باید همه صنوف پروتکل ها و دستورالعمل های سلامت را در واحدهای خود اجرایی کنند.

حسین زادگان به دستگاه های ناظر نیز دستور داد که دریافت کد رهگیری به معنای آغاز فعالیت واحدهای صنفی نیست و باید قبل از آغاز فعالیت پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کنند.

وی همچنین بر تدابیر سخت گیرانه تر در نطارت و بازرسی بازار و صنوف تاکید کرد و گفت : به تمامی دستگاه های نظارتی تکلیف شده است که برخورد جدی با متخلفین سلامت انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.