پل تاریخی سیکاپل معروف به پل درویش محمدشاه به طول ۷۲ متر و ارتفاع هشت متر روی رودخانه سیاهرود قرار گرفته است. ساخت این پل بر اساس تاریخچه موجود مربوط به اواخر دوره صفوی است و در  دوران قاجار قسمت‌ هایی از آن مورد تعمیر قرار گرفت.

این پل تا قبل از سال ۱۳۹۰ محل تردد ۱۵ روستا به شهر جویبار بود ، اما در این سال به دلیل بارندگی نیمی از این پل تخریب شد و در هر زمان بارندگی دسترسی مردم به مرکز شهرستان را با مشکلات مواجه کرده است .

سال های زیادی از تخریب پل تاریخی سیکاپل می گذرد و تاکنون ساخت پل جدید هم که عملیات اجرایی و سازه ای آن خیلی وقت پیش شروع شده بود ، هنوز پایان نیافته است . معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران پارسال در بازدید از این پل از افتتاح آن تا پایان سال خبر داده بود .

بخشدار مرکزی جویبار دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت : هر بار پس از بارندگی پل ارتباطی سیکاپل به علت بالا آمدن آب رودخانه سیاه رود مسدود می شود و اهالی ۱۵ روستا مجبورند به جای مسافت پنج کیلومتری ، از مسیرهای جایگزین همچون جمعه بازار و میارکلا که طولانی تر است استفاده کنند.

محمد مدانلو با اشاره به اینکه اداره راهداری با نصب علائم هشدار دهنده راه را مسدود کرده است ، افزود : فردا با توجه به فروکش کردن آب و شرایط مساعد آب و هوایی مسیر باز و تردد انجام می شود.

وی در پایان با اعلام اینکه پل جدید سیکاپل با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال ساخت است ، گفت : یکهزار متر آزادسازی حریم برای احداث رمپ ورودی و خروجی پل جدید سیکاپل هم انجام شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.