طرح نظام جامع مشاوره هدایت تحصیلی بنا به گفته مسئولان ذیربط ، یکی از خرده نظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  بوده که براساس آن هدایت تحصیلی دانش آموزان از پیش دبستانی آغاز و تا پایان تحصیلی متوسطه انجام می گیرد.

اسفندیار نظری روز پنجشنبه در همایش دانش افزایی دبیران رشته علوم انسانی غرب مازندران در دانشگاه آزاد واحد اسلامی چالوس افزود : طبیعتا این طرح که باید از سوی شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و تدوین شود، می تواند گره گشای خیلی از مشکلات از جمله تورم و بیکاری که امروز جامعه با آن دست به گریبان است، کمک کند.

وی اظهارداشت : امروز هدایت تحصیلی دانش آموزان به سبک و سیاق سنتی یعنی با نگاه توسعه متوازن  و کیفیت بخشی انجام می گیرد هرچند شعار وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان دانایی ، کیفیت بخشی و پژوهش محوری است اما تا پیش از تدوین نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی همه باید کمک کنند تا دانش آموزان مانند سال های گذشته در تعیین رشته ها دچار کلافگی و سردرگمی نشوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: برگزاری و ادامه دار بودن چنین همایش هایی در حقیقت می تواند به روند یادگیری منطبق با سند چشم انداز تحول بنیادین نظام آموزشی کمک کند به عبارتی شرکت کنندگان در این همایش با هم افزایی ، تبادل نظر و تجربیات نقش اساسی در ارتقا بخشی رشته های علوم انسانی که امروزه در کشور از جایگاه و اهمیت فراوانی برخوردار است ، خواهند داشت.

نظری با اشاره به آنکه حدود ۴۲ درصد دانش آموزان پایه نهم و دهم این استان در رشته علوم انسانی تحصیل می کنند ، افزود : طبیعتا این عده از دانش آموزان می توانند با انتخاب رشته های مختلف در دانشگاه فرهنگیان و یا سایر دانشگاه های کشور که مدیریت کشور نیازمند چنین رشته هایی است بتوانند صلاحیت های علمی خود را به منصه ظهور برسانند.

این مقام استانی ، نقش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف آگاهی بخشی خانواده ها در هدایت تحصیلی دانش آموزان را بسیار اثر بخش دانست و در این زمینه از رسانه ها خواستار حمایت همه جانبه شد.   

در این همایش  یکروزه که دست کم ۳۰۰ نفر از دبیران رشته علوم انسانی غرب مازندران شرکت داشتند ، مجموعه ای از  همایش‌های «ارتقای سطح علمی دبیران رشتۀ علوم انسانی کشور»، است که به همت مرکز ترویج علوم انسانی» با همکاری ادارۀ تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان مازندران برگزار شد  

برگزاری پنج کارگاه آموزشی در رشته های عروض سماعی ، زبان های عربی و انگلیسی ، دین و زندگی ، ریاضی و آمار و نشست هم اندیشی مدیران از دیگر برنامه های پیش بینی شده این همایش بود .

نخستین همایش دانش آفزایی دبیران رشته علوم انسانی در شرق مازندران شهرستان ساری برگزار شده بود.

براساس آمار موجود ، استان مازندران  امسال ، ۵۰ هزار و ۲۵۲ دانش آموز کنکوری داشت که از این شمار بیش از ۲۵ هزار نفر در رشته تجربی ، ۶ هزار و ۹۳۴ نفر در رشته ریاضی و هشت هزار و ۹۹۵ نفر  در رشته علوم انسانی و بقیه نیز در سایر رشته ها شرکت کرده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.