عباس دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که افزایش متقاضیان دوگانه سوز کردن خودروها و تعداد کم مراکز مجاز سبب شده است تا مردم به مراکز غیرمجاز مراجعه کنند، گفت : ضروری است مالکان خودروها به مراکز مجاز فنی خدمات مراجعه و با این کار امنیت جان خود و سلامت خودروی خود را تضمین کنند .

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ مرکز مجاز خدمات فنی مخازن سوخت خودروها در مازندران زیر نظر اتحادیه سوخت جایگزین مشغول ارائه خدمات استاندارد دوگانه سوز کردن خودروها هستند و پس از این کار هم کارت سلامت سیستم به مالکان خودرو تحویل می شود.

او توضیح داد : با توجه به صدور کارت سلامت خودرو توسط مراکز مجاز فنی خودرو، مالکان وسایل نقلیه این را مدنظر داشته باشند که برای اخذ این کارت سلامت باید به صورت مجاز و استاندارد نصب سیستم را انجام دهند.

دهقان گفت : متاسفانه با نصب تجهیزات دوگانه سوز کردن خودرو در مراکز غیرمجاز ، عملا هزینه بیشتری هم به مردم تحمیل می شود چرا که برای دریافت کارت سلامت مجبور به تجدید روند نصب تجهیزات در مراکز مجاز هستنند.

وی افزود : در حال حاضر هر مرکز فنی مخازن سوخت قادر است روزانه دوگانه سوز کردن ۱۰ دستگاه خودرو را انجام دهد، در حالی که هر روز ۳۰۰ دستگاه خودرو به این مراکز مجاز در استان مراجعه می کنند که بیشتر از ظرفیت آنهاست و به همین دلیل هم روند برای مالکان خودرو طولانی می شود.

دهقان وعده داد که بزودی پنج مرکز جدید دوگانه سوزی مجاز در شهرستان های تنکابن، چالوس و عباس آباد ایجاد شود.

وی همچنین از آغاز فروش و نصب سیستم‌های سوخت دوگانه سی ان جی با نرخ دولتی در مراکز مجاز خبر داد و گفت :توزیع این تجهیزات از اوایل آذر ماه در استان آغاز شد که تاکنون ۱۵۰ سیستم دوگانه سوز کردن با نرخ دولتی در این استان توزیع و بر روی خودروها نصب شده است.

دهقان درباره چگونگی استفاده از این تجهیزات دولتی افزود : رانندگان برای برخورداری از تجهیزات سوخت جایگزین استاندارد باید ابتدا در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور به نشانی اینترنتی http://www.irngv.ir ثبت نام کنند.

به گفته مدیر و نماینده اتحادیه سوخت جایگزین کشور در مازندران هزینه این سیستم ها و تجهیزات دوگانه سوز کردن خودروها با نرخ دولتی حداکثر ۳۰ میلیون ریال است که این قیمت با نرخ آزاد حدود ۵۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.