قاسم احمدی لاشکی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان چالوس افزود: دشمنان ایران اسلامی در دو سال اخیر تلاش کردند تا با تحریم نفتی کشور را دچار مشکل کنند ولی میزان وابستگی بودجه کشور به نفت در بودجه سال اینده کاهش پیدا کرده که این امر اقدام خوبی است.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : هر چند که در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه برای تحقق کاهش وابستگی به نفت تاکید شده ولی با این حال در لایحه بودجه سال های گذشته این وابستگی وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، هفدهم آذر ماه امسال لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.

احمدی لاشکی به برخی از سرفصل های بودجه سال آینده هم اشاره کرد و گفت که در برخی از سرفصل های دیگر  مانند فروش املاک عمومی دولت و چاپ اوراق پیشنهاد شده که اعمال چنین سیاست هایی نیز به نظرم چندان خوب نیست بنابراین باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق بودجه روی آن بحث و بررسی شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که اگر قرار است آرامش و رفاه  در میان مردم ایجاد شود باید بودجه سال آینده به درستی تنظیم ، تدوین و پیش بینی شود .

احمدی لاشکی تصریح کرد: نمی شود برای مقابله با تحریم های ظالمانه ، شاهانه زندگی کرد و  فرهنگ صرفه جویی را رعایت نکرد در هر صورتی این فرهنگ باید در پوست ، استخوان و خون ملت گنجانده و نهادینه شود غیر از آن نتایجی عاید ما می شود که پس از اجرای طرح اصلاح و سهمیه بندی بنزین شاهد آن بودیم.

تخریب سران قوا در فضای مجازی درست نیست

وی همچنین با اشاره به تخریب سران قوا به ویژه رییس جمهوری در فضای مجازی به خاطر سهمیه بندی بنزین گفت: این گونه حرکت ها نه تنها کمکی به حل مشکلات مردم نمی کند بلکه آنان را نسبت به آینده نگران می کند.

 احمدی لاشکی افزود: نباید به عده ای اجازه داد تا در فضاهای مجازی به خاطر این موضوع هر آنچه که دوست دارند مبادرت به تخریب رییس جمهوری یا رییس مجلس شورای اسلامی اقدام کنند در هر صورت باید بپذیریم جناب روحانی رییس جمهوری ملت ایران است.

وی ادامه داد: اگرچه در میان این اعتراضات مردمی عده زیادی به خاطر فرار از مشکلات گرانی بنزین به خیابان ها آمدند ولی متاسفانه عده ای هم خواستند از این آب گل آلود ماهی بگیرند چرا که مشاهده اسناد و مدارک پس از این ماجرا کاملا گویای این واقعیت است.

طرح اصلاح و سهمیه بندی بنزین در بامداد ۲۴ آبان ماه امسال اجرا شد و قیمت بنزین سهمیه هر لیتری هزار و ۵۰۰  و آزاد سه هزار تومان در نظر گرفته شد.  

فرماندار شهرستان چالوس هم با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در کشور گفت : از اغاز اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین گزارشهایی مبنی بر  افزایش خودسرانه قیمت کالا در سطح شهر رخ داده که لازم است اعضای ستاد تنظیم بازار و بازرسان قرارگاه ویژه در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

محمدناصر زندی افزود : افزایش خودسرانه قیمت کالاها و مایحتاج عمومی مردم در سطح شهرستان به بهانه سهمیه بندی بنزین مورد قبول نیست و مسوولان اداره صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان باید در این زمینه با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان چالوس پیش از این در گزارشی به ایرنا اعلام کرد که از بیست و پنجم آبان ماه امسال تا هفدهم آذر ماه جاری ، پرونده ۹۸ واحد صنفی به جرم گرانفروشی برای صدور رای به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان  فرستاده شد .

بنا به گفته این مقام مسئول ، بیشترین موضوع این تخلفات مربوط به گرانی میوه و تره بار ،مواد غذایی و پروتئینی  و نیز خودروهای مسافربری از جمله تاکسی های تلفنی بوده است.

امام جمعه چالوس نیز گفت : نباید مسئولان به نحوی عمل کنند که دیوار اعتماد ملی شکاف بردارد و بشکند اگر چنین اتفاقی رخ دهد به تبع آن به سرمایه های اجتماعی که در حقیقت همان مردم هستند آسیب وارد می شود.  

حجت الاسلام سیداحمد جباری افزود : با مرور تاریخچه شکل گیری انقلاب اسلامی همه پی خواهند برد که هدف مردم دستیابی به آرمان ها و احیای دین مبین اسلام بوده است و امروز به نظر می رسد که مسائلی از بیرون به این آرمان ها رخنه کرده که نتیجه اش آن شد که چند روز پیش شاهد نا آرامی هایی در کشور بوده ایم .

وی تاکید کرد که نباید از مردم فاصله گرفت همه مسئولان ذیربط باید در شادی ها ، غم ها و مشکلات  مردم شریک باشند و همه باید تلاش کنند تا از این سرمایه های اجتماعی صیانت شود تا بنیان این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دچار لغزش نشود.

شهرستان چالوس در استان مازندران جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.