حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نماز جمعه ساری از سالروز شهادت آیت الله مفتح به عنوان روز پیوند حوزه و دانشگاه نام برد و افزود: این پیوند فرخنده همواره دغدغه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.
وی ادامه داد: اساس خودکفایی و عدم نیاز به بیگانگان با پیوند حوزه و دانشگاه محقق شد و همگان شاهد بودند که بسیاری از مایحتاج جامعه در حوزه های گوناگون در کشور تولید شده است.
امام جمعه ساری از روز پژوهش به عنوان دیگر مناسبت هفته یاد کرد و گفت: متاسفانه عملکرد پژوهشگران بدون اینکه مشکلی از افراد جامعه حل کند در قفسه کتابخانه ها بایگانی شده و خاک می خورد.
خطیب جمعه ساری با بیان اهمیت تحقیق و پژوهش، افزود: پژوهش نباید صرفا به یک روز در سال خلاصه شود بلکه با ورود به زندگی مردم راهگشا و حلال مشکلات آنان بشود.
وی محصول باغات مازندران را بالغ بر هفت میلیون تن برشمرد و ادامه داد: صاحبان مرکبات به دلیل گرانی جعبه و مزد کارگر ترجیح می دهند از چیدن محصولاتشان خودداری کنند که این امر نیاز به پژوهش دارد.
او یاد آور شد: مشکلات صنایع، شهرک ها، خالی بودن بسیاری از واحدها، گرانی دارو و درمان و غیره از جمله مواردی است که زندگی را به شهروندان دشوار ساخته و شایسته است پژوهشگران در این موارد ورود کنند.
امام جمعه ساری با اشاره به روز حمل و نقل، گفت: گرانی بنزین که اغتشاش برخی از افراد را در پی داشت و نیز گرانی حامل های انرژی مشکلات فراوانی را به وجود آورده که باید توسط پژوهشگران و مسئولان حل شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران از روز جهانی بدون خشونت به عنوان دیگر مناسبت هفته نام برد و افزود: دخالت نظامی بیگانگان در سایر کشورها عملا چنین روزی را غیر ممکن ساخته که نمونه بارز آن را در نیجریه شاهد هستیم.
وی افزود: خوی کاخ نشینی به جای خوی کوخ نشینی بزرگ ترین نگرانی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است ولی کم و بیش شاهد این معضل هستیم و این عادت ناپسند در طول مشروطیت صدمات فراوانی به کشور زد.
محمدی لایینی به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: از عموم مردم می خواهم تا در انتخاب نماینده و هر مسئول دیگر به این موضوع بسیار اهمیت دهند تا توسط افراد سالم و صالح و سبک زندگی صحیح، تمدن اسلامی را محقق کنیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.