به گزارش خبرآنلاین از نکا،با عنایت به عدم وجود تجربه کافی در زمینه تعویض سیت این نوع کنترل ولوها ، فرآیند انجام کار با همفکری و مشارکت فنی و مستمر کارکنان جوان معاونت های مهندسی و تعمیرات این نیروگاه با موفقیت به سرانجام رسید.

والوهای کنترل و استاپ کنارگذر فشار ضعیف یکی از مهمترین و پرکاربردترین والوهای توربین بخار نیروگاه میباشد که در فرآیند راه اندازی و بهره برداری، جهت نظارت بر جریان و ثابت نگهداشتن فشار بخار کنارگذر بکارمیروند، عملکرد صحیح این والوها، امکان نگهداری بویلر را پس از بروز اشکال و خروج ناگهانی توربین به اپراتور میدهد و موجب کاهش مصارف سوخت و انرژی و سرعت در بهره برداری مجدد از واحد می شود.
ماهیت کاری این والوها بگونه ای است که همواره احتمال دوفازی شدن سیال و تشکیل قطرات آب که از عوامل بسیار مخرب در شیرهای کنارگذر است موجب سایش و خوردگی شدید محور استاپ والو، دیسک استاپ والو، بوش و بوش راهنما میشود.

 بنا به این گزارش با انجام فعالیت فوق از تلفات بسیار زیاد بخار، کاهش راندمان واحد در اثر افت خلاء کندانسور، افزایش روند تخریب قطعات داخلی ولو، افزایش هزینه های ناشی از نگهداری و تعمیرات و نیز خروج مبالغ هنگفتی ارز از کشور پیشگیری شد.

46
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1281184
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.