سردار عبدالله ملکی روز دوشنبه و در دومین روز از هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون خاطرات صوتی در مرحله گویش و ضبط توسط مجریان و گویندگان خوش صدای صدا و سیمای مرکز ساری در حال بارگذاری و انجام است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ عنوان کتاب خاطرات رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی نیز در دست تهیه و چاپ قرار دارد، ادامه داد: از زمان آغاز به کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکنون ۱۹۵ عنوان کتاب در مورد خاطره ها ، پژوهش ، عملیات و پشتیبانی دفاع مقدس در استان مازندران به چاپ رسیده است.

ملکی نقش علما در دفاع مقدس ، نقش دستگاه های اجرایی از جمله راه و ترابری ، انتقال خون، نیروگاه شهید سلیمی نکا و بنیاد امور مهاجرین را از عنوان های کتاب های در دست چاپ اعلام کرد و گفت: اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۵۰ هزار مهمان از جنوب کشور در مجتمع های رفاهی دولتی و ویلا های بخش خصوصی استان اسکان یافتند باید به نسل جدید انقلاب گزارش شود.
وی به کاهش قابل توجه بودجه عمرانی و فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در سال جاری اشاره کرد و گفت: به همین دلیل بسیاری از فعالیت های عمرانی و فرهنگی به کندی پیش می رود.

طبق برنامه ستاد سی و نهمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس، سه هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس استان مازندران برگزار می شود که از جمله ان  رژه نیروهای مسلح است که روز گذشته در ساری برگزار شد.

بازسازی عملیات والفجر۸ به مدت سه شب در حاشیه رودخانه تجن ساری ، " شب نشینی در بهشت" به مدت هفت شب در بابلسر،همایش تجلیل از نقش زنان در تربیت فرزندان توسط کمیته اموربانوان و نشست بصیرتی و روشنگری توسط پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان   از برنامه های مهم امسال هفته دفاع مقدس مازندران است.

 غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا و ۸۴ یادمان شهدای گمنام ، دیدار با ۸۰۰ خانواده شهدا، آزادگان ،ایثارگر و جانباز ، برگزاری یادواره یکهزار و ۴۸ شهید شهرستان آمل ، اعزام فرماندهان  و پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی به مدارس به عنوان روایان ایستادگی و جانبازی با هدف خاطره گویی ، قصه گویی ارزش های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان، یادواره های شهدای محله ،آبرو محله و همایش تجلیل از پیشکسوتان نیروهای مسلح  از ویژه برنامه های این هفته در مازندران اعلام شده است.

 ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس کشور هم روز شمار این هفته را به شرح زیر اعلام کرد:

- یکشنبه سی و یکم شهریور روز قدرت توانمندی اقتدار نیروهای مسلح.

- دوشنبه یکم مهر "دانش پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان".

- سه شنبه  دوم مهر "رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری".

- چهارشنبه سوم مهر "بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری، دفاع همه جانبه".

- پنجشنبه چهارم مهر روز "شهیدان، جانبازان، آزادگان،فخرآفرینان".

- جمعه پنجم مهر " معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی".

- شنبه ششم مهر  "رزمندگان، حماسه آفرینان،جهادگران".

- یکشنبه هفتم مهر روز " فرماندهان شهید"  .

۶۹۹۰/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.