خسرو سیاسرنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون دو هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای از یک هزار و ۵۰۰ چایکار این منطقه خریداری و در کارخانه های چایسازی به ۶۱۳ تن چای خشک تبدیل شد.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار هکتار از باغ های منطقه به کشت چای اختصاص دارد ، اظهار داشت : دولت به منظور تشویق چایکاران قیمت برگ سبز درجه یک را کیلویی سه هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو را ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۳۲ تا  ۴۴ درصد افزایش دارد.

سیاسرنژاد از فعالیت ۱۷۸ کارخانه چایسازی در استان های گیلان و مازندران خبر داد و افزود : گیلان و مازندران ۲۵ الی ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ ها در گیلان است.

رییس اداره چای تنکابن گفت که در پنج سال گذشته تولید برگ سبز چای به واسطه پرداخت به‌ موقع بهای برگ سبز توسط دولت روند افزایشی داشته است.

بر اساس آمار های موجود ، در سال ۹۷ صادرات چای ۱۶ هزار و ۳۲۶ تن بوده که یازده و چهاردهم (۱۱.۴) درصد رشد نسبت به سال ۹۶ داشته است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پائیزه هم در ماه های شهریور و مهر انجام می شود.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.