به گزارش  خبرآنلاین ازبابل دکتر جوانیان در حاشیه این مراسم که با حضور دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، آقای زاهدپاشا معاون فرماندار بابل، بخشدار بندپی‌شرقی ودیگر مسئولین برگزار شد، گفت: زمین خانهبهداشت خلیل کلا در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع توسط شورا و دهیاری روستای خلیل کلا بندپی شرقی به معاونت بهداشتی دانشگاه اهدا شد.

وی بیان داشت: ساختمان خانه بهداشت با زیربنای ۱۲۰ مترمربع توسط خیرنیکوکار آقای دکتر خسروی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ساخته خواهد شد و ان شالله تا پایان آبان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این خانه بهداشت تعداد ۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می دهد و از مناطق بالادست شهرستان بابل و زیر مجموعه مرکز بهداشت فیروزجاه است، افزود: در خانه بهداشت خلیل کلا خدماتی از قبیل    ویزیت پزشک، مراقبتهای کودکان، مراقبتهای دهان و دندان، مراقبتهای زنان، مراقبتهای سالمندان و میانسالان، تغذیه،مراقبتهای مادران باردار قبل و پس از زایمان، کنترل دیابت، فشار خون، واکسیناسیون، بهداشت محیط حرفه ای و ... ارائه می گردد.

دکتر جوانیان یادآور شد: در روستای خلیل کلا خانه بهداشت در سال ١٣٧٨ساخته شده بود که بدلیل بارندگی و سیل دچار رانش زمین شد و بناچار تخلیه شد و خانه بهداشت جدید در محل جدید توسط خیر ساخته می شود.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1212723
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.