به گزارش ایرنا نیروهای مسلح استان مازندران در تمامی شهرستان ها همگام با نیروهای مسلح در سایر نقاط کشور امروز پنجشنبه همزمان با هفدهمین روز ماه مبارک رمضان طی صبحگاه مشترک با آرمان های امام (ره)، شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند.
این بزرگداشت در ساری با حضورفرمانداران، مسئولان استانی و شهرستانی، نیروهای سپاه ، ارتش، نیروی انتظامی استان و خانواده های شهدا در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد.
سردار کمیل کهنسال از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم به تشریح اتفاقات جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت جمهوری اسلامی در دوران چهل ساله آن پرداخت و با اشاره به مخاطراتی که در طول تاریخ انقلاب بر کشور تحمیل شد، گفت: خیلی از علما به امام خرده می گرفتند که چرا اسلام آمریکایی از سوی ایشان مطرح می شود، اما به مرور مشخص شد اسلام صهیونیستی، اسلام آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و وهابی و تکفیری و همه نوع اسلام داریم و بر همه آشکار شد کشورهایی که در برابر جمهوری اسلامی موضع گرفته بودند دست ساخته و پرداخته آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند و این وضعیت سیاسی خارجی روزهای نخستین انقلاب بود.
وی افزود: در داخل کشور نیز نیروهای سیاسی وابسته که به دور از معارف قرآن و اهل بیت (ع) بوده و فقط نام مسلمان داشتند مثل بنی صدر و غیره حضور داشتند که بسیاری از این گروه های سیاسی بیشترین مشکل را برای کشور ایجاد کردند و سبب و وسیله تهاجم خارجی به کشور شدند.
سردار کمیل گفت: شرایط سیاسی خارجی و داخلی باعث شده بود ایران در تنگناها، نداری و تحریم با جنگ دست و پنجه نرم کند اما به اذعان خود آنها ایرانیان در میدان عمل آنها را شگفت زده می کردند و برغم تمام محاسبات آنها، از جمله در همین حماسه آزادسازی خرمشهر که قدرت ایمان و برگرفته از شهادت طلبی و تاثیر عاشورای امام حسین(ع) بود باعث شد33 روز مقاومت در خرمشهر صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پایداری جمهوری اسلامی باعث شد الان شرایط کشور به گونه ای باشد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، الان جمهوری اسلامی قدرت جهانی است و نیروهایی که تحت تاثیر ایران هستند در کشورهای اسلامی منطقه رو در روی دشمن می ایستند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.