به گزارش خبرنگار ایرنا ، سجاد سالک روز پنجشنبه در جمع مسئولان و مدیران سمن های شهرستان رامسر افزود: بر اساس شاخص ها باید به ازای هر پنج هزار نفر جوان یک سمن در کشور فعال باشد.
وی عملکرد برخی از استان ها در زمینه فعالیت تشکل های مرتبط با جوانان را موفق ارزیابی کرد و گفت : مازندران یکی از استان هایی است که پس از رفع موانع حقوقی فعالیت تشکیل های مردم نهاد در سال گذشته ، موفق عمل کرده و پیشگام بوده است.
سالک از شهرستان رامسر در استان مازندران به عنوان یکی از شهرستان های موفق در فعالیت تشکل های مردم نهاد نام برد و توضیح داد : در حالی که این شهستان با 15 هزار جوان طبق شاخص ها حداکثر باید سه تشکل مردم نهاد برای جوانان داشته باشد ولی اکنون چهار تشکل فعالیت دارند.
وی افزایش تعداد سمن ها را بستر مناسب مشارکت جوانان برای ایجاد توسعه و تحول در کشور دانست و گفت : در شرائط کنونی یکی از دغدغه های دولت فعال تر شدن جوانان در عرصه های مختلفل کشور است و نباید اجازه داد شرائط پیچیده بروکراسی مانع شکل گیری تشکل های مردم نهاد و مشارکت جوانان شود.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش با اعلام این که این وزارتخانه تلاش کرده است تا استانداردهای لازم برای شکل گیری تشکل های مدنی و سازمان های مردم نهاد مهیا شود ، افزود : باید آمار سازمان های مردم نهاد را از نظر کمی به تعدادی افزایش داد تا بتوان در حوزه ارتقای کیفی ، ارزیابی و اعتباری سنجی آن ها برنامه ریزی کرد.
فرماندار رامسر نیز در این نشست گفت : موفقیتی که این شهرستان در زمینه افزایش مشارکت های مردمی در همه بخش ها کسب کرده هم اکنون به شهر سمن ها شهرت دارد.
محمد آزاد ضمن تاکید بر لزوم ساخت خانه جوان برای فعالیت های قانونمند ، به معضل زباله ، سرریز فاضلاب های خانگی و نیز ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان اشاره کرد و افزود : سمن ها باید با توجه به این مسائل مهم در آگاهی بخشی مردم نیز نقش آفرینی کنند.
شهرستان رامسر با جمعیتی دست کم 80 هزار نفر درغرب مازندران قراردارد.
9992/7078/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.