به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز چهارشنبه در همایش روز معلم در شهرستان نوشهر افزود: آموزش و پرورش امروز ایران نیازمند تغییرات جدی است، 23 نوع مختلف مدارس که در 2 دهه گذشته ایجاد شده خیانت به نظام آموزشی کشورمی باشد.
وی فراهم کردن آموزش مناسب برای قشرهای مختلف جامعه را یکی از اهداف انقلاب اسلامی بر شمرد و گفت: امروز طبقه بندی آموزشی دانش آموزان از دارا و ندار در کشور خدشه بزرگی به روند آموزشی زده و بیشتر خواهد زد.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنگری هر 10 سال یکبار کتابهای درسی در کشور های پیشرفته اظهار داشت: امروز در کشور موسسات برای رسیدن به اهداف مالی خود هرچند سال یکبار محتویات کتاب درسی را تغییر می دهند.
وی به وضعیت کنکور در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: امروز بجای نقش آفرینی آموزش و پرورش در نظام آموزشی کشور شاهد تاثیر گذاری قلم چی، گاج و سایر موسسات دیگر بر حوزه آموزش و پرورش هستیم.
احمدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با توجه به جمعیت حدود 15 میلیون نفر که هم اکنون در کشور در حال آموزش دیدن یا آموزش دادن می باشند می تواند به عنوان اثرگذارترین ابزار برای ارائه برنامه و راهبرد در اختیار حکومت نقش آفرینی کند ولی در عمل آنچنان از این ظرفیت مناسب استفاده لازم نمی شود.
وی آموزش و پرورش امروز کشور را بیمار دانست و گفت: در حال حاضر این مجموعه قادر به رفع مشکلات مختلف کشور نیست.
وی ادامه داد: این وضعیت را هم اکنون در آموزش عالی کشور نیز شاهد هستیم و مقالات علمی زیادی بدون استفاده در حال خاک خوردن هستند.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی معلمان را مهمترین رکن اجرای سند تحول بنیادی در کشور دانست و اظهار داشت: امروز جایگاه معلم در کشور حفظ نمی شود و حدود هفت ماه حقوق معلمان حق التدریسی عقب می افتد.
احمدی ادامه داد: امسال افزایش حقوق معلمان با توجه به شرایط موجود از افزایش مناسبی برخوردار نیست.
وی خواستار توجه خاص به آموزش و پرورش کشور و به تبع آن حفظ جایگاه معلمان به ویژه از سوی مسئولان ارشد نظام برای پیشرفت کشور شد.
رئیس پژوهشکده و بنیاد پروفسور حسابی نیز در این مراسم افزود: معلمان به عنوان خدمتگذاران کشور باید مورد توجه قرار گیرند و شان و منزلت آنها در بهترین وضعیت حفظ شود.
ایرج حسابی تصریح کرد: ایران با قدمتی بیش از 10 هزار سال نقش برجسته ای بر روند توسعه و پیشرفت علمی دانش دنیا داشته و دارد.
وی ادامه داد: این جایگاه مدیون افرادی است همچون معلمان ، اساتید و دانشمندانی که بدون هیچ چشم داشتی در جهت پیشرفت ایران خدمت کردند.
وی در این مراسم به بیان خاطرات مختلف از دکتر محمود حسابی و اهمیتی که ایشان برای علم و دانش به همراه اخلاق داشتند پرداخت.
در حال حاضر حدود 14 میلیون دانش آموز در بیش از 100 هزار مدرسه سراسر کشور مشغول به تحصیل هستندو 23 نوع مدرسه در نظام تعلیم و تربیت کشور وجود دارد که به لحاظ اداره آنها به انواع «مدارس دولتی»،«غیر دولتی»،«تیزهوشان»،«نمونه دولتی»،«هیات امنایی»،«تربیت بدنی»،«علوم و معارف اسلامی» ، «قرآنی» ، «ایثارگران» ، «دانش‌آموزان استثنایی»، «بزرگسالان»، «مدارس وابسته به نهادهای مختلف»، «مدارس سماء وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی»، «مدارس شبانه روزی»، «از راه دور»، «ماندگار»، «مدارس هوشمند» و «شبانه» و غیره تقسیم بندی می شوند.
در پایان این همایش از معلمان نمونه و برجسته شهرستان نوشهر تجلیل شد.
از 12 تا 18 اردیبهشت ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
/1899/1295
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.