مجید عبداللهی گفت: اگر پیش از این از نظر کدورت آب دچار مشکل بودیم اکنون دیگر با چنین مسئله‌ای مواجه نیستیم و به حالت قبل از سیل بازگشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید عبداللهی صبح امروز در نشست با خبرنگاران که در استانداری مازندران برگزار شد به وقوع دو سیلاب در استان اشاره کرد و اظهار داشت:  شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل در زمان پیک مصرف، مشکلات را مضاعف می‌کند،افزود: در سیل 27 اسفندماه، بیشترین خسارت در منطقه سیمرغ، جویبار، بهنمیر و ساری به بار آمد و به دلیل آنکه ایستگاه مرکزی سیمرغ دچار آبگرفتگی شد، مشکلات بیشتر شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با یادآوری اینکه از 27 اسفندماه تا 17 فروردین ماه تمامی همکاران آب و فاضلاب در کشیک بودند گفت : براثر سیل در سیمرغ، 500 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز شهر و 92 روستا را از دست دادیم.

عبداللهی تصریح کرد: تمامی تأسیسات آب و فاضلاب در سیمرغ دچار آبگرفتگی شد و برای جابجایی فلکه‌های آب اقدام به اعزام و به کارگیری غواص کردیم.

وی آبگرفتی تابلوهای آب و برق را از دیگر خسارت های سیل در این حوزه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در 24 ساعت اولیه مشکلات در تأسیسات سیمرغ مرتفع شد.

عبداللهی به مشکل آب در شهرهای گروه الف مانند بابل، بابلسر،فریدونکنار و روستاها اشاره کرد و افزود: نیاز آب این  شهرستان‌ها 1500 لیتر آب در ثانیه است که 500 لیتر آن از سد البرز تأمین می‌شود.

وی تصفیه خانه اضطراری را نیاز اساسی منطقه دانست و گفت که این پروژه در بابل در دست ساخت است.

عبداللهی با اعلام اینکه کاربری سد البرز بیشتر برای تأمین آب کشاورزی است ،ادامه داد:  با بکارگیری سه لوله، 530 لیتر آب در ثانیه از این سد برداشت کردیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم شهرهای گروه الف را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در حوزه آب و فاضلاب نداریم.

وی افزود:اگر پیش از این از نظر کدورت آب دچار مشکل بودیم اکنون دیگر با چنین مسئله‌ای مواجه نیستیم و به حالت قبل از سیل بازگشتیم.

وی میزان خسارت ناشی از سیلاب را در حوزه آب و فاضلاب شهری 27 میلیارد  و 350 میلیون تومان اعلام کرد.

 عبداللهی تصریح کرد: در حوزه آبفاروستایی نیز آب 442 روستا قطع شده بود که 29 میلیارد و 150 میلیون تومان نیز به این بخش خسارت وارد شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.