به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی رازجویان روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ساری افزود : بر اساس آمارهای رسمی 10 درصد از کل تردد جاده ای در کشور مربوط به مازندران است و این آمار اهمیت امنیت جاده های استان را مضاعف می کند.
وی به مسدود شدن چند روزه جاده هراز و کندوان در تعطیلات نوروزی به خاطر نبود امنیت تردد اشاره و تاکید کرد که بسته شدن حتی چند ساعته جاده های اصلی استان آن هم در شلوغ ترین ایام گردشگری سال نه تنها باعث رنجش و آزار گردشگران می شود بلکه بر اقتصاد استان هم اثرگذاری می کند.
رازجویان گفت : به طور قطع بودجه استانی برای تثبیت و ارتقای امنیت جاده های مازندران کفایت نمی کند و نگاه ملی و تامین اعتبارات ملی برای این منظور ضروری است.
کندوان ، هراز و سوادکوه به عنوان سه محور اصلی وصل کننده مازندران به پایتخت کشور در تعطیلات نوروزی 98 بارها به خاطر رانش زمین یا ریزش سنگ مسدود شدند.
ریزش سنگ در این محورها حتی در چند مرحله روی خودروهای عبوری ریخت و چند زخمی بر جای گذاشت .
بارندگی شدید اواخر سال گذشته و اوایل فروردین هم بیشتر بر ناامنی جاده های مازندران افزود به گونه ای که محور هراز در یک مرحله به مدت سه روز و کندوان به مدت پنج روز بسته شد.
بسیاری از گردشگرانی که مازندران را نوروز 98 به عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند از این وضعیت گله داشتند و معتقد بودند که مسدود شدن جاده ها سبب شد تا تمامی برنامه های نوروزی آنها به هم بریزد.
** جا به جایی مدیران با دست خالی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اعلام این که هیچ جامعه ای به تعالی نمی رسد مگر آنکه از زیر ساخت های خوبی برخوردار باشد ، گفت : ولی این مهم زمانی می تواند محقق شود که دستگاههای مسئول دارای امکانات و اعتبارات کافی باشند.
وی با بیان اینکه نمی توان خدمات ملی را با اعتبارت استانی انجام داد ، افزود : اختصاص اعتبارات نه تنها در توسعه راهها ، بلکه نقش اصلی در بالا بردن سطح امنیت جاده های استان خواهد داشت.
رازجویان توضیح داد : مثلا در سیل و سیلاب اخیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به صورت 24 ساعته در کنار مردم برای بازگشایی راهها بود ، ولی باز هم نتوانستیم رضایت گردشگران و شهروندان را کسب کنیم برای این که اگر امکانات و اعتبارات بیشتری داشتیم ، بهتر عمل می کردیم .
معاون استاندار مازندران گفت : تغییر یا جابه جایی مدیران بدون اعطای اعتبارات و با دست خالی کمک موثری به توسعه استان و تغییر در عملکرد مدیران نخواهد کرد.
وی با اشاره به این که باید مدیران شرایط سخت اقتصادی را درک کنند و از خود مدیریت جهادی نشان دهند ، افزود : بهترین مدیران هم نمی توانند با دست خالی وظایف خود را بدرستی انجام دهند.
رازجویان گفت : توسعه همه جانبه استان مازندران بخصوص در بخش راه و حمل و نقل نیازمند اعتبارات ملی بیشتری است و تنها عوض شدن مدیر یک سازمان نمی تواند کارساز باشد.
وی افزود : از مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران انتظار داریم، رفع نقاط حادثه خیز، ارتقای امنیت جاده ها ، لایروبی و پاکسازی دهنه پل ها ، کاهش ، تعریض راه بندر امیر آباد ، روشنایی جاده های مواصلاتی و همچنین جلوگیری از ازدحام خودروهای سنگین در محور ها را دراولویت کاری خود قرا دهند.
رازجویان همچنین پاکسازی و زیبا سازی محور های استان را از انتظارات استانداری و مردم استان از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و گفت : برای بازگرداندن جاده های مازندران به اصل خود راهداری در صف اول باید باشد.
در مراسم امروز احمد آفرین محمدزاده مدیرکل سایق راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تودیع و عباسعلی نجفی به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معرفی شد.
استان مازندران بالغ ب10 هزار و 400کیلومتر جاده دارد که بالغ بر 210 نقطه پر خطر و حادثه خیز در آن شناسایی شدند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.