بارش باران و سیلابی که اواخر اسفند سال گذشته در مازندران به وقوع پیوست علاوه بر گستردگی آن که بخش هایی از مناطق شرق و مرکزی استان را درگیر کرد به بسیاری از تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و زمین های زراعی و کشاورزی خسارت زد.
بارش شدید باران که هواشناسی مازندران میانگین آن در 48 ساعت 200 میلی متر اعلام کرد، سبب شد تا شهرها و روستاهای پائین دست مناطق مرکزی و شرق مازندران در آب غوطه ور شوند.
عسکری نیکزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از مدارس در شهرهای سیمرغ، ساری، سوادکوه، میاندرود، چهاردانگه، بابل، بند پی شرقی، دودانگه، قائمشهر، جویبار، نکا و بهشهر دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.
وی با اشاره به 140 واحد آموزشی خسارت دیده گفت: در سیل اخیر بیشترین واحدهای آموزشی خسارت دیده در شهرستان سیمرغ با 18 واحد رخ داد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آسیب های این مدارس را شامل تخریب دیوار، رانش زمین، نشست ساختمان، تخریب حیاط، انبار و دیوار، آبگرفتگی ساختمان موتورخانه و تجهیزات کلاس و سرویس های بهداشتی بیان کرد.
نیکزاد اظهارداشت: با تلاش های صورت گرفته بیشتر این مدارس به فعالیت عادی خود باز گشته و دانش آموزان مشغول تحصیل در آنها هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون برآورد نهایی خسارت در حال انجام است تا بتوانیم قسمتی از خسارت وارده به این واحدهای آموزشی از سوی بیمه و مابقی نیز از اعتبارات در نظر گرفته استانداری تامین شود.
طبق آمارهای اعلام شده توسط مسئولان، سیل به بیش از 6 هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت زد که بخش عمده این واحدها در روستاها قرار دارند. به علت شدت سیل در برخی روستاها ، خسارت به زیرساخت ها نیز در این مناطق بیشتر از شهرهای مازندران بود.
9 نقطه شهری و بیش از 200 منطقه روستایی در 12 شهرستان مازندران درگیر سیل اخیر شدند.
بنا به آمار اداره کل هواشناسی مازندران، بارش های پایان اسفند رکورد 30 ساله بارندگی های زمستانی در مناطق مرکزی و شرقی استان را شکست.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.