حجت الاسلام ابراهیم حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اوقاف همگام با دیگر نهادهای خدمات رسان از هفته گذشته و با وقوع سیلاب وارد عمل شد و بسته های غذایی و دیگر کمک ها هم از محل درآمد موقوفات که نیت آنها خیرات است تهیه و توزیع می شود.
وی با اعلام این که بسته ها و کمک ها میان خانوارهای سیل زده 6 منطقه مازندران توزیع می شود ، این بسته ها را شامل غذاهای سریع آماده از جمله کنسرو ، رب گوجه و ماکارونی به ارزش یک میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد.
حیدری گفت که توزیع بسته های غذایی میان سیلزدگان شهرستان های گلوگاه ، سیمرغ و نکا تا زمانی که نیاز داشته باشند ، ادامه می یابد.
وی در خصوص علت انتخاب این شهرستان ها گفت که با توجه به اینکه درآمد موقوفات باید در همان محل مصرف شود در این شهرستان ها موقوفاتی با نیت خیرات وجود داشت .
این مسئول اضافه کرد : هرچند تعداد موقوفات با نیت خیرات در مازندران کم و اندک است ولی این موقوفات از درآمدهای خوبی برخوردار هستند که در این برهه زمانی و سیل اخیر مورد استفاده قرار گرفت .
وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد نیات واقفان در مازندران عزاداری ائمه است، گفت: این استان بیش از 14 هزار موقوفه دارد .
مدیر کل اوقاف مازندران همچنین آماده سازی و امکان پذیرش سیل زدگان در 30 بقعه امامزاده های استان را از دیگر اقدامات این نهاد برای کمک به خانوارهای آسیب دیده در این حادثه طبیعی عنوان کرد .
باران شدید و سیلاب 26 اسفند 97 خسارت های زیادی به بخش های مختلف مازندران زد که میزان این خسارت 12 هزار میلیارد ریال عنوان شد .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.