به گزارش ایرنا، آشه یک غذای محلی دامداران جنگل نشین است که از لبنیات درست می شود .
دبیر دومین جشنواره بومی محلی' آشه' روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این جشنواره 50 غرفه شامل کارآفرینان بومی در حوزه صنایع دستی، سوغات، لبنیات، طبخ غذاهای سنتی و انواع محصولات محلی شرکت دارند.
مجید عرب فیروزجایی هدف از برگزاری این جشنواره را زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل بومی مازنی ها ، جذابیت برای گردشگران و مسافران ، شناسایی ظرفیت های گردشگری در بابل ، معرفی فعالان و کارآفرینان جهت رونق اقتصادی منطقه خواند.
وی بیان کرد: به دلیل اهمیت بازارهای محلی در اقتصاد بندپی، تلاش شد تا 'بازار' در این جشنواره به شکل ویژه ای روئیت شود و با رویکرد توجه به تولیدات صنایع دستی این محصولات در سبد خرید گردشگران و مردم قرار گیرد .
وی اظهار داشت: جنوب بابل علاوه بر ظرفیت های طبیعی نظیر کوه، دشت و جنگل، دارای سنت و فرهنگ دیرینه ای است که این فرهنگ باید به خوبی معرفی شود.
وی ادامه داد: ضمن اینکه ضروری است تا دامداری، محصولات و فرآورده های حاصل از این شغل که در چرخه اقتصادی مردم منطقه نقش بسزایی دارد نیز از حالت منطقه ای خارج و به دیگر نقاط کشور معرفی شود تا بخش بندپی با اتکا به آن و ایجاد فرصت اشتغال برای فعالان و کارآفرینان و نیز رشد و توسعه گردشگری و صنعت توریسم به عنوان نقطه اتکا درآمد پایدار به رونق اقتصادی لازم دست یابد.
دبیر جشنواره بومی محلی 'آشه' سپس در تشریح برنامه های این جشنواره بیان کرد: بازار و نمایشگاه جشنواره نیز از امروز آغاز به کار کرد و در کنار آن رادیو جشنواره هم برنامه ها را به طور کامل تشریح خواهد کرد.
عرب فیروزجایی اجرای برنامه‌های فرهنگی چون جنگ شادی با حضور هنرمندان، موسیقی زنده سنتی و حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری محبوب کشور را از دیگر بخش های جشنواره خواند.
روستای شیاده در جنوب شهرستان 536 هزار نفری بابل و در 30 کیلومتری بخش بندپی غربی بابل قرار دارد که جنگل های بکر و سد شیاده از مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می آید و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.
/1899/7343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.