جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران امروز با حضور استاندار مازندران در محل برگزاری ستاد تشکیل شد و کمیته های مختلف سفر به ارائه گزارش پرداختند.
**پذیرش 28 هزار بیمار در اورژانس
نماینده کمیته بهداشت و درمان ستاداجرایی خدمات سفر مازندران در این نشست اظهار کرد: از ابتدای فعالیت طرح سه هزار و 629 مورد بازدید انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشت.
یحیی صالح طبری با بیان اینکه در این مدت 2 هزار و 863 کیلو مواد غذایی فاسد کشف کردیم که با رشد 34 درصدی مواجه است، افزود: 22 واحد اماکن بهداشتی تعطیل شده است.
وی با اشاره به پذیرش 28 هزار بیمار در اورژانس های سراسر مازندران، گفت: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داریم.
**توزیع گوشت مرغ گرم از فردا
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست اظهار کرد: در توزیع مرغ و گوشت در روزهای آخر وضعیت بهتری نسبت به 2 هفته منتهی به آخر سال داشتیم.
محمد محمدپور عمران با بیان اینکه به دلیل تعطیل بودن کشتارگاه ها، 100 تن مرغ منجمد برای توزیع آماده است، افزود: از فردا با شروع به کار مجدد کشتارگاه ها، گوشت گرم در سبد خانوار قرار می گیرد.
وی با اشاره به توزیع 520 تن سیب و 320 تن پرتقال در روزهای آخر سال، تصریح کرد: قیمت هشت هزار تومانی شکر به 5500 تومان کاهش یافت و توانستیم بر وضعیت حاد قیمت شکر غلبه کنیم، هزار تن شکر در اختیار اصناف و مردم قرار گرفت و هر میزان نیاز باشد توزیع می شود.
این مسئول با بیان اینکه قیمت پیاز در روزهای اخیر افزایش بی سابقه یافت، خاطرنشان کرد: قیمت بالای پیاز فروکش کرده اما همچنان این قیمت قابل قبول نیست.
مدیرکل حمل و نقل و راهداری جاده ای مازندران با اشاره به اینکه 5.2 تردد کشور مربوط به مازندران است، اظهار کرد: از 25 اسفند 505 هزار دستگاه ورود و 360 دستگاه خودرو خروج از استان داشتیم.
احمد آفرین محمدزاده با بیان اینکه تردد درون استانی 9 میلیون مورد بود، افزود: چهار درصد کاهش نرخ تردد ساعتی در استان داشتیم و با مساعد شدن شرایط جوی این رقم افزایش می یابد.
**توزیع اقلام غذایی بین سیل زدگان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در سخنانی با اشاره به فعالیت 102 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در سطح استان، اظهار کرد: با وجود وقوع سیل در مازندران؛ همه 102 پست و پایگاه ما از 24 اسفند فعال است.
مجتبی اکبری با بیان اینکه در این مدت به 9 هزار نفر امداد رسانی کردیم، گفت: 270 نفر مراجعه سرپایی داشتیم، به 39 مورد تصادفات رسیدگی کردیم، 300 نفر اسکان اضطراری داشتیم و 15 مصدوم به بیمارستان انتقال دادیم.
وی با بیان اینکه فعالیت ها و خدمات ما در حوزه ترافیک ادامه دارد، یادآور شد: از فردا جشنواره های هلال شادمانی شروع شده و به مدت 15 روز ادامه دارد.
مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه امسال پیش بینی کردیم سه هزار داوطلب با ما همکاری کنند، افزود: اکنون میزان مشارکت داوطلبان بسیار بالا و بیشتر از پیش بینی های ما است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه سیل یکهزار و 661 نفر را خدمات دادیم، گفت: 200 بسته ماهی تن و کنسرو دیروز و 300 بسته ماهی تن و کنسرو امروز برای سیل زدگان ارسال کردیم که همکاران ما با استفاده از چهارپایان و یا پای پیاده این کار را انجام می دهند.
اکبری با بیان اینکه پیشنهاد می دهم ایرادهای عملیات های اینچنینی احصا شود تا در آینده کمک کننده باشد، تصریح کرد: شرایط ما پس از سیل در استان به شرایط پایدار رسیده و در حال لکه گیری هستیم.
**برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در روستاها
مدیرکل روستایی استاندار مازندران در این نشست اظهار کرد: 164 هزار و 128 نفر در روستاهای مازندران اقامت کردند.
حسن اصغریان رستمی با بیان اینکه سال قبل 38 نمایشگاه برگزار کردیم و امسال علاوه بر برگزاری نمایشگاه شهرستانی در کلاردشت و سوادکوه نمایشگاه های روستاها را شاهد هستیم، گفت: در زمینه مازندران پاک، دهیاری ها با اقدامات فرهنگی در این زمینه فعال هستند.
9927/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.