محبوب قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تاریخ 26 اسفند ماه با آغاز خسارت ناشی از بارندگی ، سیل و برف تا ساعت 8 صبح یک فروردین، جمعیت هلال احمر تعداد 6 هزار و 908 بطری آب معدنی ، 308 قوطی مواد کنسروی، 18 هزار و 900 قرص نان میان سیل زدگان و حادثه دیدگان برف و کولاک توزیع کرد.
وی همچنین از توزیع یکهزار و 910 بسته مواد غذایی، 2 هزار و 342 بطری روغن ، 920 تخته موکت و 50 بسته پودر لباس شویی در میان حادثه دیدگان سیل و برف اخیر خبر داد.
** توزیع 14 تن برنج میان سیل زدگان مازندران
نماینده کمیته خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران همچنین اعلام کرد : در این مدت بیش از 14 هزار و 490 کیلوگرم برنج میان حادثه دیدگان سیل اخیر توزیع شد.
قاسمی ادامه داد: در روزهای اخیر 180 کیلوگرم خرما و 30 کیلوگرم قند و شکر نیز میان سیل زدگان توزیع شد.
وی افزود: امداد رسانی به حادثه دیدگان سیل و برف و کولاک تا پایان مشکلات و تامین کامل مردم ادامه خواهد داشت و تیم های امدادی در محل های آسیب دیده حضور دارند.
نماینده جمعیت هلال احمر مازندران در ستاد تسهیلات سفر نوروزی افزود: از ابتدای حوادث برف و سیل تاکنون به بیش از هفت هزار خانوار مازندرانی امداد رسانی شد و 455 خودرو نیز در مناطق برف خیز و گرفتار در سیل امداد نجات داده شد.
بارش شدید و درعین حال طغیان رودخانه ها در واپسین روزهای سال 97 ، شهرها و روستاهای مازندران را غرقابی و برخی مناطق استان را بحرانی کرد.
بارندگی شدید و همراه با وزش باد همان گونه که هواشناسی از هفته گذشته پیش بینی کرده و از عصر روز یکشنبه در مازندران شروع شد بسرعت تمامی مناطق استان را در بر گرفت.
میزان بارندگی به حدی بود که برابر اظهارات کارشناسان هواشناسی طی 30 سال گذشته بارندگی آخر زمستانه با این میزان سابقه نداشت و به همین دلیل هم زیرساخت های موجود بویژه در روستاهاو شهرها تاب تحمل از دست داد. خسارت این وضعیت در شهرهایی مانند سوادکوه ، سیمرغ و میاندورود بیشتر از سایر مناطق بود.
همچنین بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی بخصوص ارتفاعات سوادکوه و کیاسر منجر به آسیب به زندگی افراد محلی و گرفتار شدن خودروها در برف شد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.