به گزارش خبرنگار ایرنا ، هچنین تاکنون در منطقه تونل کندلوس در غرب مازندران ارتفاع برف به 50 سانتی متر، آلاشت 45 ، کیاسر 42 و بلده نور به 27 سانتی متر رسیده است.
بارش برف و باران پیش بینی شده از عصر دیروز یکشنبه در مناطق مختلف مازندران شروع شد و همچنیان ادامه دارد.
گزارش هواشناسی مازندران حاکیست که طی این مدت بیشترین میزان بارندگی در بندر امیرآباد بهشهر با بیش از 100 میلی متر به ثبت رسیده است.
ساری با 91 میلی متر ، دشت ناز 88 و گلوگاه با 83 میلی متر بیشترین میزان بارندگی را پس از امیرآباد در شب و روز گذشته داشته اند.
همزمان با بارش برف و باران ، تندباد هم بامداد امروز دوشنبه مازندران را در نوردید که بر اساس گزارش هواشناسی سرعت آن در منطقه دشت ناز ساری به حدود 100 کیلومتر بر ساعت رسید.
سرعت توفان و تند باد در رامسر و آمل به 67 و در قراخیل قائمشهر و بندر امیرآباد به 65 کیلومتر بر ساعت رسید.
بارش باران و برف هم اکنون نیز در مرکز و شرق مازندران بشدت در حال باریدن است و منجر به آبگرفتگی معابر شهری ، سیلاب و طغیان رودخانه های مرکز و شرق استانو همچنین خسارت به تاسیسات عمومی و شخصی شده است .
هنوز گزارشی کاملی از میزان خسارت سیل و توفان 24 ساعت اخیر نیست اما بر اساس گزارش شبکه توزیع برق منطقه ساری مازندران، تا کنون بیش از 2 میلیارد ریال به تاسیسات شبکه توزیع خسارت وارد شد.
همچنین دهها روستا در مناطق مرکزی و شرقی استان دچار سیل زدگی شدند.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که بارندگی ها تا روز چهارشنبه در استان مازندران ادامه دارد اما از امشب از شدت آن کاسته خواهد شد.
استان مازندران دارای بیش از سه میلیون و 258 هزار نفر جمعیت است که در 22 شهرستان ، 58 شهر و حدود سه هزارو 500 روستا زندگی می کنند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.