به گزارش ایرنا، سومین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران، با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و دیگر اعضای کمیته های دوازده گانه ستاد هماهنگی سفر مازندران ظهر روز دوشنبه در سالن شماره یک استانداری در ساری برگزار شد.
احمد حسین زادگان با بیان اینکه سال گذشته 10 درصد اقامت گردشگران در روستاها بود و گرایش اقامت به سمت روستاها است، افزود: اداره کل روستایی مازندران در زمینه مازندران پاک ورود خوبی داشته و پیشگام دیگر دستگاه ها است.
وی خواستار رسیدگی ویژه به نظافت سرویس های بهداشتی در شهرها و سرویس های بهداشتی بین شهری شد تا گردشگران در این زمینه مشکلی نداشته باشند.
یکی از مشکلات مهم گردشگران در مازندران نبود سرویس های بهداشتی مناسب در فواصل معین است و سرویس های موجود نیز به خوبی نظافت نمی شود.
*یک میلیون و 230 هزار نفر شب ظرفیت اقامتی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این نشست گفت: در نوروز 98 تعداد یک میلیون و230 هزار و 131 نفرشب ظرفیت اقامت در مازندران داریم.
سیف الله فرزانه با بیان اینکه در سال جاری تا امروز بیش از 59 میلیون گردشگر وارد مازندران شدند، تصریح کرد: نوسانات ارزی موجود کشور، فرصتی برای توسعه گردشگری داخلی است.
این مسئول با بیان اینکه نوروز 98 با گردشگران بسیاری در مازندران مواجه می شویم، ادامه داد: ستاد سفر از 27 اسفند ماه در محل اداره کل میراث آغاز به کار می کند.
فرزانه تصریح کرد: اجرای موسیقی زنده و برگزاری برنامه های آیینی را برای ماندگاری گردشگر در مازندران اجرا می کنیم.
وی با بیان اینکه گشت های مشترک، صنوف خدمات رسان به گردشگران را نظارت می کنند، خاطرنشان کرد: نرم افزار سفرنما تمامی ظرفیت های مازندران را در اختیار گردشگران قرار می دهد.
فرزانه با اشاره به اینکه گردشگری روستایی در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، گفت: 17 هزار هکتار در مازندران آب بندان داریم و برای گردشگری دریایی و بوم گردی 117 پروانه بهره برداری صادر کردیم و 600 پروانه در دست اقدام داریم.
**استقرار پلیس در 28 نقطه مازندران
مسئول کمیته امنیت ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران در این نشست اظهار کرد: از 27 بهمن امسال طرح استقبال از بهار را شروع کردیم و تشدید اقدامات در حوزه امنیتی، انتظامی و ترافیکی از اهداف این طرح است.
سرهنگ حسین مفخمی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت ستاد انتظامی استان و شهرستان ها اتفاق افتاده است، افزود: به ازای هر روز هفته، یکی از پلیس های تخصصی، طرح هایی در زمینه افزایش امنیت، اجرا می کند.
وی با بیان اینکه گام بعدی ما جانمایی ایستگاه های نوروزی است، گفت: تاکنون 28 نقطه در استان شناسایی شده و کانکس ها از آخر هفته راه اندازی می شود.
مفخمی با اشاره به اینکه رزمایش امنیتی ترافیکی را 25 اسفند برگزار می کنیم، یادآور شد: 1600 کانال فضای مجازی در سطح استان فعال هستند و از ظرفیت این کانال ها برای کاهش حوادث استفاده شود.
**راه اندازی 102 پایگاه امدادی هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: 102 پایگاه امدادی راه اندازی کردیم تا همه محورهای مواصلاتی زیر پوشش باشند.
مجتبی اکبرزاده با اشاره به فعالیت نرم افزار اس او اس، افزود: این نرم افزار در کسری در ثانیه اطلاعات را به گردشگران منتقل می کند و ویژه مازندران است که توسط جوانان ما راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه ربات های تلگرامی موثرتر از نرم افزارها کار می کنند، گفت: نوروز 97 نزدیک به یک میلیون نفر از ربات تلگرامی هلال احمر در مازندران استفاده کردند و اکنون چهار هزار نفر کاربر دارد.
این مسئول تصریح کرد: راهنمای سفر ایمن مازندران امسال هم در دسترس گردشگران قرار دارد و تلاش داریم ترافیک را تبدیل به فرصت کنیم.
وی با بیان اینکه از سه هزار نفر جوان و داوطلب در مازندران استفاده کردیم در حالی که این ظرفیت در کشور 12 هزار نفر است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت امدادگران جوان می تواند در عرصه گردشگری کمک کند و اگر شرکت های گردشگری در اختیار امدادگران قرار گیرد گردشگر راحت تر خدمات دریافت می کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در تمام ورودی استان کمپ های نوروزی را با مدل گردشگری اجرا می کنیم.
اکبر زاده یادآور شد: سال قبل هلال شادمانی را در استان اجرا کردیم و اینها کارهایی است که فقط در مازندران اتفاق می افتد.
**تشکیل 110 پرونده برای واحدهای متخلف
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست، گفت: کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد سفر 2 جلسه برگزار کرده و برنامه ریزی برای اقدامات نظارتی را انجام دادیم.
حسین اصغرزاده افزود: گشت های مشترک را پیش از ورود مسافران در حال انجام هستیم و برنامه بعدی ما در فروردین ماه به ویژه در واحدهای پذیرایی بین راهی ادامه دارد.
وی اظهار کرد: بیش 950 بازرسی انجام شده و برای 110 واحد متخلف پرونده تشکیل شده است.
اصغرزاده با اشاره به اینکه کشیک واحدهای نوروز مشخص م شده ادامه داد: مباحثی در تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ مطرح بوده که در حال پیگیری است و 350 تن گوشت قرمز و 700 تن مرغ منجمد تا عید در مازندران توزیع می شود.
وی با بیان اینکه توزیع روزانه گوشت مرغ گرم شروع شده، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست بیش از هزار تن و مرحله دوم تاکنون هزار تن توزیع شده است.
اصغرزاده در باره توزیع شکر گفت: در سه مرحله بحث خرید مطرح است، در مرحله اول و دوم 2 هزار تن، توزیع شده و سهمیه 3500 تنی هم ابلاغ شد و سهمیه 10 هزار تنی هم به زودی به استان اختصاص می یابد و وضعیت عمومی شکر در حال عادی شدن است.
این مسئول یادآور شد: 600 تن سیب و 500 تن پرتقال در مازندران توزیع می شود.
**ایستگاه سلامت نوروزی در 20 نقطه مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اظهار کرد: سعی کردیم بلوک بندی درمانی در ارائه خدمات پزشکی را اجرایی کنیم.
عباس موسوی با بیان اینکه جانمایی مراکز اورژانس را افزایش دادیم، تصریح کرد: ایستگاه سلامت نوروزی در 20 نقطه از مازندران راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه ترافیک، استانداردهای زمانی ما را دچار اشکال می کند، افزود: از دست دادن زمان طلایی برای رسیدن به بالین بیمار و یا در حوادث، عوارض غیرقابل جبران دارد و پیشنهاد می دهیم برای تسهیل در این امور، لاین امدادی تعبیه شود.
موسوی با بیان اینکه در این زمینه بحث فرهنگی داریم، ادامه داد: دوربین هایی تعبیه شود تا هر خودرویی که لاین آمبولانس را تخلیه نکند جریمه شود.
**صدور یکصد مجوز برگزاری کنسرت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست، گفت: برنامه های فرهنگی به 29 مورد رسیده و برپایی نمایشگاه در حوزه کتاب و صنایع دستی و سایر اقلام مربوط به مازندران از جمله این برنامه ها است.
محمود شالویی اظهار کرد: در پنج مبدا ورودی و خروجی مازندران تدارک دیده شده تا نمایشگاه دائر شود.
وی با بیان اینکه یکصد مجوز برای اجرای موسیقی زنده صادر کردیم، افزود: رویکرد ما به سمت موسیقی سنتی و محلی است اگرچه موسیقی پاپ هم طرفدارانی دارد و طرح اجرای موسیقی در برخی مراکز پذیرایی در دست اجرا است.
شالویی با اشاره به اجرای نمایش طنز خیابانی و نمایشگاه کتاب در 11 شهرستان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان برای معرفی مازندران پاک هم در دستور کار قرار دارد.
وی از اجرای نمایش در 18 نقطه از استان و برگزاری هشت بازارچه صنایع دستی در مازندران خبر داد.
**نظارت تصویری محورهای مازندران با 56 دوربین
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در این نشست گفت: مازندران 10 درصد از تردد کشور را در اوج سفر به خود اختصاص می دهد.
احمد محمدزاده با اشاره به اینکه مازندران با سه درصد سفرهای کشور جزو سه استان پرتردد است، افزود: این حجم از تردد در مازندران توجه ویژه در سطح ملی می طلبد.
وی با بیان اینکه توصیه ما بر سفرهای برنامه ریزی شده است، گفت: از ابتدای اسفند پیش فروش بلیت به شکل اینترنتی بود و از 15 اسفند فروش بلیت به شکل حضوری و اینترنتی است.
این مسئول تصریح کرد: 62 دستگاه جرثقیل امداد در محورها داریم و امداد خودروها با 180 دستگاه خودرو در 15 ایستگاه استقرار می یابد.
محمدزاده ادامه داد: 56 دوربین نظارت تصویری برای رصد محورها داریم و با همکاری پلیس به 110 نقطه افزایش می یابد تا سرعت لحظه ای و میانگین خودروها را محاسبه کند.
وی با بیان اینکه در 102 نقطه دستگاه تردد شمار داریم، گفت: برای اضافه تناژ در محور هراز و سوادکوه در دست اجرا داریم در 2 نقطه تابلوهای ترافیک محورها فعال است و در پاسگاه پلیس راه ساری و چالوس، مردم می توانند بر اساس میزان ترافیک، مسیر خود را انتخاب کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه سامانه 141 به شکل شبانه روزی آماده ارائه خدمات ترافیکی، هواشناسی و دیگر موارد به شهروندان و گردشگران است، ادامه داد: شماره سامانه 3000141 برای شکایات مردمی در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه 33 گروه راهداری در 22 راهدارخانه و 320 راهدار مستقر کردیم، یادآور شد: با استقرار 60 گشت راهداری، زیباسازی و پاکسازی محورها را انجام‌می دهیم.
15 برنامه تلویزیونی در صدا و سیما
معاون اداری مالی صدا و سیمای مازندران در این نشست اظهار کرد: در نوروز 97 رادیو مازندران 6 عنوان و تلویزیون 9 عنوان برنامه تولید و پخش کرد.
علیرضا باقریان گفت: نوروز امسال 15 عنوان برنامه در صداوسیما و واحد خبر مازندران تولید می شود و برنامه 'عیدانه' ویژه برنامه صبحگاهی در راستای فرهنگ بومی استان است.
/1899/9927
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.