رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران گفت: بیش از 70 درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب کار می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،امیر حیاتی صبح امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز مهندس برگزار شد ،با بیان اینکه دانشگاه علاوه بر کار تخصصی در افزایش اگاهی دانش عمومی جامعه نقش اثر گذاری دارد،اظهار کرد:امروز نیازمند گردش آزاد اطلاعات هستیم که رسانه ها می توانند در این حوزه با ما همراه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید کمالگرا و مسئولیت پذیر باشد،افزود: دانشگاه نمی تواند به صرف انجام کار آکادمیک، به مسائل جامعه بی توجه باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با یادآوری اینکه بیکاری موضوع مهم جامعه است و بخش مهمی از بیکاری به دانشگاه ها بر می گردد، گفت: عدم برنامه ریزی دانشگاه هاو توسعه دانشگاه ها بدون در نظر گرفتن نیاز بازار موجب شد تا خروجی آن فارغ التحصیلانی باشد که مدرک کسب می کنند اما مهارت ندارند.

وی افزود: گاهی آموزش هم دچار مشکل است و دانش آموختگان توان انجام عملی در رشته تحصیلی خود ندارند و این خروجی چالش بزرگی در این حوزه به شمار می آید.

حیاتی تصریح کرد:اگر قرار است دانشگاه توسعه یابد، باید مسائل پیرامونی را بشناسد و با نیاز بازار حرکت کند، راه ماندگاری دانشگاه این است که رشته ها را به سمتی توسعه دهند که منجر به کسب مهارت شود.

وی یکی از ملاک های ارزیابی در جهت گیری درست، نظام پایش دانش آموختگان دانست و ادامه داد: باید بپذیریم که که در بخشی از حوزه ها دچار توسعه افراطی شدیم که اکنون از آن رنج می بریم.

حیاتی با اعلام اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشگاه های ماموریت گرا بوده و در راستای ماموریت های خود حرکت می کند ،افزود: سیاست دانشگاه، گام برداشتن در جهت توسعه کیفی مهارت آفرینی و کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران اعلام کرد: بیش از 70 درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب کار می شوند.

وی به فعالیت 12 مرکز فنی و حرفه ای در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد در هفت شهر استان مستقر بوده که 3 دانشگاه خواهران و 9 دانشگاه مربوط به برادران است.

حیاتی ادامه داد: بیش از 15 هزار دانشجو ، 50عضو هیات علمی، 37مدرس رسمی و بیش از 1400 استاد مدعو 45 رشته کاردانی و 30 رشته کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران افزود: 60 آزمایشگاه،70 کارگاه و 37 سایت در دانشگاه فنی و حرفه ای استان وجود دارد.

حیاتی تصریح کرد: تلاش داریم در توسعه رشته های میان رشته ای گام برداریم و در سه رشته از سال تحصیلی جدید دانشجو جذب می کنیم.

وی افزود:خیران برای تامین حداقل نیاز سرمایه لازم برای کسب و کارهای نوپای دانشجوها می توانند کمک کنند ضمن آنکه برای ساخت پروژه ها و اتمام پروژه های نیمه تمام یا تجهیز کارگاه ها می توانند ورود پیدا کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.