ریزش برف و کولاک سنگین که از عصر شنبه در منطقه بلده از توابع شهرستان نور آغاز شده راههای ارتباطی برخی از روستاهای کوهستانی و سخت گذر بین پل زنگوله به بلده را بست.
سلیمان ایزدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ارتفاع برف در برخی از این مسیر به حدود 80 سانتی متر رسیده و با اینکه نیروهای راهداری با بکارگیری یک دستگاه گریدر ، لودر و خودروی نمک پاش مشغول بازگشایی محور هستند ولی شدت ریزش برف باعث شد تا این ماشین آلات پاسخگو نباشد.
وی افزود : هم اکنون وضعیت به گونه ای است که آمد و شد خودروها در این مسیرها ممکن نیست و برای اسان سازی عبور و مرور خودروها از مسئولان برخی از دستگاه های مرتبط درخواست ماشین آلات سنگین بویژه بولدوز شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نورهمچنین گفت : از عصر روز گذشته تاکنون تعداد 40 خودروی گرفتار در برف و کولاک شدید این مسیرهای ارتباطی با همکاری نیروهای راهداری نجات یافته است.
ایزدی افزود : هم اکنون اب و هوای این منطقه ابری بوده و ریزش برف نیز از ساعات پیش قطع شد امیدوارم تا پیش از ظهر امروز بتوان این مسیرهای پوشیده از برف را به طور کامل برای امد و شد خودروها باز کرد.
هواشناسی مازندران نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرد که با ورود سامانه سرد و بارشی از اواخر روز شنبه هفته جاری به استان، دمای هوا در روزهای پیش رو یعنی تا روز سه شنبه جاری حدود 8 درجه کاهش می یابد و درارتفاعات با برف و باران همراه خواهد بود.
بخش کوهستانی بلده نور با 46 روستا و جمعیت 12 هزار نفری دارای 120 کیلومتر جاده اصلی و 300 کیلومتر راه فرعی است.
اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود 750 کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.
شهرستان نور با جمعیتی دست کم 130 هزار نفردرغرب مازندران قراردارد.
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.