با نفوذ سامانه بارشی بامداد فردا ، بارش ها از نواحی غربی آغاز و به تدریج دیگر مناطق مازندران را فرا می گیرد.

احمد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره وضعیت جوی استان اظهار داشت:آسمان استان از اواخر ساعات امشب شنبه 13 بهمن با نفوذ سامانه بارشی به استان بارندگی از مناطق غربی استان آغاز و تا صبح یکشنبه به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز تسری پیدا می کند.

وی افزود: بارش به همراه کاهش دما حدود 4 تا 8 درجه سانتیگراد ،مواج شدن دریا ،وزش باد گاهی نسبتا شدید تا پایان وقت دوشنبه در استان ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: طی این مدت در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف به همراه پدیده مه گرفتگی نیز پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی موجود آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای ساحلی ،جلگه ای کاهش دید لغزندگی و اختلال تردد محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

اسدی همچنین گفت: با نفوذ این سامانه سرد و بارشی، شاهد شمالی شدن جریان هوا و وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود، که در نتیجه آن دریا به تدریج مواج خواهد شد، که این وضعیت تا ظهر سه‎شنبه 16 بهمن ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل و دور  از ساحل تا 18 متر بر ثانیه 65 کیلومتر بر ساعت پیش‎بینی می‎شود.

همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از تا 3.5 متر برآورد می‌شود.

اسدی توصیه کرد: با توجه به شرایط موجود تمامی فعالان دریایی از فعالیت در دریا خوداری نمایند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: در صورت تغییرنقشه ها ، تغییرات پیش بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.