به گزارش خبرنگار ایرنا، فیلم سرخ پوست که توسط نیما جاویدی کارگردانی شده، داستان یک زندان قدیمی جنوب ایران در سال 1347 را روایت می کند که فرآیند انتقال زندانیان آن به خاطر تغییر مکان زندان، داستان اصلی فیلم را رقم می زند.
در این فیلم پریناز ایزدیار، هنرپیشه اهل بابل ایفای نقش می کند ضمن این که بازی این هنرمند مازنی در کنار نوید محمدزاده در این فیلم، یادآور بازی اثرگذار و درخشان این دو هنرپیشه در فیلم موفق ' ابد و یک روز ' اثر سعید روستایی است که در فجر سی و پنجم مورد توجه قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را برای هنرپیشه مازندرانی به همراه داشت. مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و آتیلا پسیانی دیگر هنرپیشگان ' سرخ پوست ' هستند.
دومین فیلمی که امروز در سینما سپهر روی پرده می رود، ' سمفونی نهم ' نام دارد که از ساعت 17 اکران آن آغاز می شود. فیلمی از محمدرضا هنرمند که حضور هنرپیشگانی مانند محمدرضا فروتن، حمید فرخ نژاد و ساره بیات می تواند امتیازی برای پرفروش شدن آن در روزهای برگزاری جشنواره باشد. ' مرگ دیگری '، ' زنگ ها '، ' گورکن '، ' ردپایی بر شن '، ' دزد عروسک ها '، ' دیدار '، ' مرد عوضی '، ' مومیایی 3 ' و ' عزیزم من کوک نیستم ' فیلم هایی هستند که هنرمند پیش از این ساخته و در این دوره از فجر با یک فیلم سینمایی عاشقانه بخت خود را برای کسب عنوان در فجر آزموده است.
' جان دار ' سومین فیلمی است که امروز از ساعت 19 و 30 دقیقه بر پرده سینما سپهر ساری روی پرده می رود. این فیلم به کارگردانی مشترک ' حسین امیری دوماری ' و ' پدرام پورامیری ' تولید شده و از آن به خاطر بازی هنرپیشگان مطرحی همچون فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی و باران کوثری، به عنوان یکی از فیلم های پرمخاطب جشنواره یاد می شود. علی شادمان، گیتی قاسمی، احمد قزوینی و مسعود کرامتی هم برخی دیگر از بازیگران این فیلم هستند.
اکران روز نخست فیلم های فجر در مازندران با فیلم سینمایی ' شبی که ماه کامل شد ' اثر نرگس آبیار کامل می شود. فیلمی که ماجرای عشق یک دختر ساکن یکی از مناطق جنوب تهران به پسری شهرستانی و قصد او برای مهاجرت از ایران را روایت می کند. بازگشت الناز شاکردوست پس از مدت ها دور بودن از پرده سینما به خاطر مصدومیت و دیسک کمر، می تواند بسیاری از سینمادوستان طرفدار او را به سینما بکشاند. البته در این فیلم هنرپیشگان مطرح دیگری مانند هوتن شکیبا، فرشته صدر عرفایی، شبنم مقدمی و پدرام شریفی نیز بازی می کنند.
بلیت فیلم های فجر به صورت اینترنتی در سایت www.iranejra.com هم به صورت حضوری در گیشه سینما سپهر عرضه می شود.
فیلم های فجر امسال در مازندران تنها در سینما سپهر شهر ساری اکران می شود و بر خلاف سال های گذشته شهر دیگری میزبان این جشنواره نیست. ابتدا قرار بود فیلم های جشنواره در سینما هتل رامسر هم اکران شود که با مخالفت ستاد جشنواره در تهران، تنها مراکز استان ها امسال میزبان جشنواره هستند.
فیلم های جشنواره پارسال علاوه بر سنما سپهر ساری در سینما شقایق نوشهر هم اکران شده بود.
اگر چه طبق روال معمولی ،فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر قرار است از 12 تا 22 بهمن اکران شود، اما در روزهای 19 و 20 بهمن، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، فیلم ها اکران نمی شوند. در برخی استان ها مانند مازندران نیز با توجه به تعطیلات 20 و 22 بهمن و وقفه افتادن در اکران فیلم ها، 18 بهمن پایان اکران آثار اعلام شده است.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.