عباس مهدوی روز شنبه در همایش روابط عمومی های استان مازندران در ساری افزود: روابط عمومی ها نباید کاملا به نمایش فعالیت های مدیران بپردازند زیرا منجر به کمترین ارتباط با مردم می شود و جز هدر رفت هزینه ها بازخوردی مثبتی ندارد.
وی تاکید کرد که نقل و قول از مدیران در صفحه سایت های روابط عمومی دستگاهها هیچ خروجی نخواهد داشت و عملا ارتباطی با مردم برقرار نمی کند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران همچنین جای دستاوردهای دولت و نظام در سایت های دستگاه ها را خالی عنوان کرد و افزود: روابط عمومی ها باید به سمت تولید محتوا و معرفی دستاوردها و همچنین گره گشایی ها قدم بردارند.
مهدوی اعلام کرد که نگاه استاندار مازندران نیز نه تنها مخالف تعریف و تمجید از مدیران است، بلکه سمت و سویی رسانه ای دارد و خواستار تولید محتوا است.
به گفته او ارزیابی از روابط عمومی ها بر مبنای ارتباط آنها با افکار عمومی سنجیده می شود و دیگر تعداد خبرهای خروجی ملاک سنجش عملکرد روابط عمومی ها نیست.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند لازم است روابط عمومی ها در مسیری گام بردارند که با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشند.
**روابط عمومی ها پیگیر مطالبات رسانه ها باشند
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد: بر اساس گفت و گوهایی که با استاندار داشتیم به مدلی جدید در حوزه روابط عمومی ها رسیدیم که بر اساس آن روابط عمومی ها موظف به پیگیر مطالبات رسانه ها و مردم هستند.
او گفت: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها پاسخگویی به مطالبات رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی است و در این رابطه با مدیران دستگاه ها نیز صحبت شد و در آینده نزدیک دستور العمل ها از طریق استاندار ابلاغ خواهد شد.
**روابط عمومی به ظرفیت فضای مجازی ورود کنند
مهدوی افزود: برغم اینکه در حال حاضر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بیشترین ظرفیت در اطلاع رسانی و مطالبه گری هستند، روابط عمومی ها حضور جدی در این فضا ندارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از 2 میلیون کاربر مازندرانی در فضای مجازی فعالیت دارند گفت: نباید دستگاههای اجرایی و خدماتی از این فضا غافل باشند و باید به مطالبات مردم در این محیط پاسخ بدهند.
بر اساس اعلام مدیرکل روابط عمومی استان مازندران، در حال حاضر 620 کانال مازندرانی قانونی در فضای مجازی استان فعال هستند که از وزارت ارشاد و دستگاه های مربوطه مجوز دارند.
**دست آورد های انقلاب با دوران طاغوت سجیده نشود
مهدوی همچنین به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور نباید دستاوردهای انقلاب با دوران طاغوت و قبل از انقلاب سنجیده شود زیرا واکنش منفی دارد.
به گفته او اینگونه اخبارها مردم را به مقایسه ایران با کشور های توسعه یافته که مشکلات انقلاب اسلامی را نداشتند،انداخته در حالی که امروز با تمام سنگ اندازی هایی که کشور های استکباری جلوی پای ملت و انقلاب انداخته اند به دستاوردهای بزرگی رسیده است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران افزود: بر اساس دستور العمل جدید وزارت کشور، مدیران و روابط عمومی ها وضعیت کشور را در حال حاضر و با کشورهای منطقه مقایسه و به مردم منتقل کنند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.