به گزارش خبرنگار ایرنا، با نزدیک شدن به هفته های پایانی سال، تعداد رویدادهای فرهنگی و هنری استان نیز افزایش می یابد. در هفته پیش رو ساکنان مازندران فرصت حضور در رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری را دارند.
** استیصال در ساری
نگارخانه هنر ساری از پنجشنبه 13 دی در نمایشگاهی با عنوان ' استیصال ' میزبان نقاشی‌ هایی از ' فاطمه یوسفی ' است که این نمایشگاه تا چهارشنبه 19 دی برپا خواهد بود. تماشای نقاشی های یوسفی در گالری هنر ساری هر روز از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در گالری هنر ساری به نشانی خیابان فرهنگ، انتهای خیابان سعدی امکان پذیر است.
** 'افق معنا ' در یک سالگی آسوریک
در غرب مازندران قرار است از دوشنبه 17 دی، نمایشگاهی به مناسبت یک سالگی فعالیت نگارخانه ' آسوریک ' سلمانشهر برگزار شودریال یک نمایشگاه گروهی نقاشی با آثار جمعی از هنرمندان معاصر ایران که ' افق معنا ' نام دارد. این نمایشگاه قرار است با ارائه آثاری از 14 هنرمند نقاش به نمایشگاه‌ گردانی ' سمانه موسوی ' مدیر این مجموعه، در نگارخانه آسوریک گشایش یابد.
نادر افشاری، امیرحسین امیرجلالی، نیما اسکندر، حبیب توحیدی، ونوشه شکری، فریبا شایگان، یعقوب عمامه پیچ، حجت عیسی‌ پور، محمدرضا فیروزه‌ ای، علیرضا مسعودی، رامین مهدی‌ نژاد، احمد نصراللهی و آلیس ورشو، هنرمندانی هستند که آثارشان از 17 تا 27 دی، هر روز بجز شنبه 22 دی از ساعت 16 تا 20 در معرض دید علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی و به ویژه نقاشی قرار می‌گیرد. مراسم گشایش این نمایشگاه از ساعت 16 تا 21 روز دوشنبه با حضور هنرمندان در نگارخانه آسوریک به نشانی سلمانشهر، خیابان نهم دریاگوشه، جنب میدان شهید جهان‌بین، پلاک 41 برگزار می‌شود.
** ' دگرریختی ' در نگارخانه ' پنج ' نوشهر
رویداد هنری دیگر غرب استان که در هفته سوم دی ماه برگزار می شود، برپایی نمایشگاه ' دگرریختی ' به میزبانی نگارخانه ' پنج ' نوشهر است. در این نمایشگاه نقاشی های ' فرشته همتی ' از امروز جمعه 14 دی به نمایش در می آید. علاقه مندان به هنر نقاشی در نوشهر و چالوس می توانند تا چهارشنبه 19 دی هر روز از ساعت 16 تا 20 برای تماشای آثار همتی به نگارخانه ' پنج ' نوشهر واقع در چهارراه هلستان، بهارستان شمالی، بهارستان پنجم بروند.
** ' ایسو ' در ناسور آمل
در آمل گالری هنری آموزشی ' ایسو ' از امروز 14 دی محل برپایی نمایشگاه نقاشی با نام ' ناسور ' می شود، نمایشگاهی که با نقاشی هایی از ' زینب حسین نژاد ' برگزار می شود و تا 19 دی نیز برپا خواهد بود. گالری ایسو به نشانی آمل، ابتدای اندیشه 9، تا چهارشنبه هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه مندان به هنر نقاشی است.
** آوای نی و دف در قائمشهر
مؤسسه فرهنگی هنری هفت افرنگ قائمشهر قرار است جمعه 21 آبان، با یاد و گرامیداشت استان ' حسن کسایی ' اجرای زنده پژوهشی نی و دف را در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار کند. این اجرای پژوهشی با مراسم تجلیل از استاد ' ابوالحسن خوشرو ' و ' عبدالله خوشرو ' همراه است. سهیلا یحیی زاده و میعاد رضوانیان نوازندگان دف این اجرا هستند و سعید یحیی زاده و شریف یحیی زاده نیز نوازندگی نی در این رویداد موسیقایی را به عهده دارند. یونس قاسمپور نیز نوازنده تنبک این اجراست.
** نمایش ' پلی از جنس شیشه ' دربابل
علاقه مندان به هنر نمایش در بابل می توانند از امروز 14 دی تا دوشنبه 17 دی هر روز از ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن آمفی ‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل به تماشای نمایش ' پلی از جنس شیشه ' بنشینند. این نمایش نوشته ' نگار نادری ' و کارگردانی ' فرشته پیاده‌روحی ' است که با بازی خودش و همسرش ' اهورا گل عموپور ' روی صحنه می رود. این نمایش یکی از آثار راه یافته به بخش نهایی بیست ‌و نهمین جشنواره تئاتر مازندران بود که از بین 112 نمایش متقاضی شرکت در این جشنواره از سراسر کشور، به عنوان یکی از 11 نمایش بخش مسابقه جشنواره سراسری تئاتر ' مان ' انتخاب شد و 21 دی باید در تهران برای رقابت با سایر آثار بخش نهایی این جشنواره روی صحنه برود. پلی از جنس شیشه به گفته کارگردان نمایش، روایتی از خشونت علیه زنان است که به اشکال مختلف در جامعه دیده می شود.
** ' آکتور پارک ' در روزهای پایانی
اجرای نمایش ' آکتور پارک ' که از 22 آذر به نویسندگی و کارگردانی ' کامبیز میرزایی ' در سالن بلک باکس مجتمع فرهنگ و ارشاد بابل روی صحنه رفته بود، یکشنبه 16 دی پایان می یابد. قرار بود اجرای ' آکتور پارک ' 14 دی پایان یابد، اما به دلیل استقبال مخاطبان، دو شب دیگر نیز اجرای این نمایش ادامه می یابد. نمایش 9 اپیزودی و پربازیگر ' آکتور پارک ' از ساعت 18:30 روی صحنه می رود و پیش از حضور در سالن برای رزرو بلیت باید اقدام شود.
** روایت ' یاغی های عاشق ' در ساری
علاقه مندان به هنر نمایش در ساری از سه شنبه 18 دی می توانند به تماشای یک نمایش کمدی درام بومی با نام ' یاغی های عاشق ' بنشینند، نمایشی به نویسندگی ' سینا دلشادی ' رئیس حوزه هنری مازندران و به کارگردانی ' تورج زایدلی ' که برگرفته از زندگی یکی از مبارزان منطقه سوادکوه در دوره پهلوی اول است. این نمایش حماسی در بین آثار بخش نهایی سی اُمین جشنواره تئاتر مازندران حضور داشت و یکی از نمایش های پربازیگر تولید شده در مازندران است. در یاغی های عاشق هنرپیشگان شناخته شده تئاتر و تلویزیون مازندران بازی می کنند. کارگردان این نمایش بر این باور است که مازندران ظرفیت ادبی و تاریخی لازم برای تولید آثار نمایشی بومی را دارد و می‌توان به جای برگردان نمایشنامه‌ های خارجی، به معرفی آثار بومی پرداخت. اجرای این نمایش قرار است تا 28 دی هر روز از ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داشته باشد.
** قصه بازی در ساری
گروه تئاتر ' قاصدک ' ساری از چهارشنبه 12 دی در سالن بلک باکس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش قصه بازی را برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده که این رویداد هنری قرار است تا 16 دی ادامه داشته باشد. همایش قصه بازی با کارگردانی ' حسین باغبان ' نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان برگزار شده و در آن دو نمایش از تولیدات پیشین باغبان، به شکل قصه گونه برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود. همایش قصه بازی در ساری از ساعت 18 آغاز می شود.
** آخرین ساعات حجم های سفالی در بابل
گالری هنر بابل از چهارشنبه 12 دی نمایشگاهی با نام ' باید این نقشه‌ی ایران باشد ' را برپا کرده که در آن آثاری از حجم های سرامیکی ' سارا خدامی ' به نمایش در آمده است.
آخرین فرصت بازدید از این نمایشگاه امروز 14 دی است که از ساعت 17 تا 20 برای علاقه مندان به هنرهای تجسمی فراهم است. نگارخانه هنر بابل در خیابان شریعتی، انتهای کوچه معلم 4 واقع شده است.
امروز آخرین روز برپایی یک نمایشگاه گروهی صنایع دستی نیز در بابل است که با آثاری شامل میناکاری، تذهیب، زیورآلات، چوب و تریکوبافی از چهارشنبه 12 دی در نگارخانه مارین بابل به نشانی کمربندی شرقی، گلستان 17 برپا شده بود. آخرین فرصت حضور شهروندان بابلی در این نمایشگاه از ساعت 16 تا 20 امروز 14 دی است.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.