به گزارش خبرنگار ایرنا، عسگری نیکزاد روز جمعه در مراسم بهره برداری از دو واحد آموزشی در آمل افزود: به علت تکمیل شدن تغییر نظام آموزشی، امسال بناچار با برخی کمبودها از جمله در زمینه فضای آموزشی مواجه شدیم که توانستیم بخشی از آن را با حذف کتابخانه ها و آزمایشگاهها تبدیلشان به کلاس درس برطرف کنیم.
وی ادامه داد: مثلا با استقرار سال سوم در هنرستان ها و مدارس کار و دانش، حدود 17 هزاردانش آموز به این مراکز اضافه شدند که نیازمند فضای کلاس و فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی بودند.
نیکزاد گفت: در این مدت با برون سپاری و همکاری با شهرک های صنعتی و آموزشکده های فنی و حرفه ای بخش از کمبودهای کارگاهی و آزمایشگاهی ها جبران شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با قدردانی از خیرین ، افزود: خیرین که با نگاه معنوی در عرصه تعلیم و تربیت بزرگ ترین درس زندگی را به دانش آموزان می آموزند، در چند سال اخیر گام های بسیار ارزشمندی را در تامین فضا و تجهیزات آموزشی استان برداشتند.
مدیر آموزش و پرورش آمل هم در این مراسم گفت که این شهرستان با کمبود فضا و تجهیزات آموزشی مواجه است و تعدادی از دانش آموزان در فضاهای آموزشی غیراستاندارد تحصیل می کنند.
عباس مرزبند با درخواست از خیرین برای کمک در رفع این مشکلات، افزود: افتتاح های امروز برای رفع بخشی از این مشکلات است و مدرسه 12 کلاسه ابتدایی شهیدپوریان کلاکسر هم رو به پایان است که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آزمایشگاه مدرن و کتابخانه هنرستان و دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی و مدرسه ابتدایی پسرانه شهید فلاحی در روستای ' درازان' از توابع بخش مرکزی آمل افتتاح شد.
برای ساخت و نوسازی این واحدها 2 میلیارد و یکصد میلیون ریال هزینه شد.
شهرستان آمل حدود 61 هزار دانش آموز دارد که در بیش از 250 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.