به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی مازندران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری گفت: این کارگاه زغال گیری غیرقانونی که با استفاده از درختچه های تاغ استان های سمنان و خراسان به صورت قاچاق فعال بود، با همکاری یگان حفاظت این استان ها در منطقه ساری کشف شد.
سرهنگ حسینعلی خورشیدی افزود: در بازرسی از داخل این کارگاه که در روستای خوشاب شهرستان ساری فعال بود حدود 30 استر چوب تاغ و یک تن زغال آماده فروش کشف شد.
وی اضافه کرد: پرونده این کارگاه زغال گیری از درختچه تاغ در قالب کالاهای قاچاق به دستگاه قضایی برای برخورد قانونی ارسال شده است.
طبق آمار بیش از سه میلیون هکتار از زمین های بیابانی کشور برای جلوگیری از روان شدن شن و خاک در این مناطق تاغ کاری شد به طوری که 600 هزار هکتار این تاغ کاری دراستان سمنان انجام شد.
بنا بر آمار موجود، سالانه حدود 20 تا 25 هزار کیلوگرم چوب از تاغزارها و عرصه بیابانی کشور قاچاق می شود.
جریمه قطع هر درخت تاغ در سال های اخیر به 30 میلیون ریال رسید.
تاغ‌ها (Haloxylon) سره‌ای (جنسی) گیاهی است به صورت درختچه از تیرهٔ تاج‌خروسان (Amaranthaceae)، زیرتیرهٔ اسفناجیان (chenopodiaceae)، با مقاومت زیاد در برابر خشکی و گرما با سیستم ریشه‌ای گسترده که جهت جلوگیری از گسترش کویر از آن استفاده می‌شود. گونه‌های متعددی از جنس تاغ وجود دارد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.