به گزارش خبرنگار ایرنا، این ششمین مادر بارداری است که در یک سال اخیر به دلایلی از جمله ناراحتی قلبی، خون ریزی پس از زایمان و قصور پزشکی در این خطه شمال کشور جان خود را از دست می دهد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مرگ مادر باردار ساروی را در یکی از بیمارستان های خصوصی مرکز استان مورد تایید قرار داد.
دکتر فرزاد گوهردهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کمیسیون مرگ مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی استان که مسوولیت بررسی علل مرگ این مادران را با حضور کارشناسان پزشکی بر عهده دارد، بزودی تشکیل می شود.
وی اضافه کرد: حداقل در یک هفته آینده پرونده مرگ مادر باردار ساروی در یکی از بیمارستان های خصوصی مرکز استان در کمیسیون مورد بررسی کارشناسانه قرار می گیرد و گزارش اولیه آن در اختیار افکار عمومی قرار داده می شود.
گوهر دهی اظهارنظر برای مرگ این مادر باردار را منوط به تشکیل کمیسیون و بررسی پرونده مربوطه دانست و افزود: در یک سال اخیر 6 مورد مرگ مادر باردار در بیمارستان های مازندران گزارش شد که 27 درصد از مرگ این مادران ناشی از خونریزی پس از زایمان بود.
**** انتقال به بیمارستان دولتی
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این بیمار پس از این که درمانش در بیمارستان خصوصی به نتیجه نرسید، برای خدمات درمانی ویژه به یکی از بیمارستان های دولتی اعزام شد.
گوهردهی خاطرنشان کرد: خدمات درمانی به این مادر باردار در بیمارستان دولتی نیز به نتیجه نرسید و در پایان مرگ این بیمار رقم خورد.
**** علل عمده مرگ مادران باردار در ایران
خونریزی و مسمومیت حاملگی 2 عامل اصلی مرگ مادران باردار در ایران است و میزان مرگ و میر مادران باردار در سن بالاتر از 35 سال سه برابر مادران زیر 30 سال و در مادران باردار بیش از 40 سال بیش از چهار برابر مادران زیر 30 سال است.
براساس استانداردهای جهانی یکی از شاخص های خدمات درمانی و بهداشتی کاهش مرگ و میر مادران باردار است به طوری که براساس آمار جهانی میزان مرگ و میر مادران باردار در ایران تا حدود 75 درصد کاهش داشت و ایران در زمره یکی کشورهای موفق در کاهش مرگ و میر مادران باردار است.
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.