مدیر کل بهزیستی مازندران غفلت و بی توجهی را با 44 درصد شایع ترین آزار در حوزه زنان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید سعید آرام امروز در همایش سلامت زنان، سلامت خانواده،سلامت جامعه به اهمیت و جایگاه زنان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: دین اسلام نیز نگاه ویژه به منزلت زن دارد و سوره نساء را برای زنان نازل کرده است که نشان از جایگاه و ارزش زن در جامعه است.

وی با اشاره به خشونت به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی افزود: خشونت اتفاق خوشایندی نیست و با هدف خاص در شرایط مختلف منجر می شود .

مدیر کل بهزبستی مازندران آزار جسمی، روانی، اقتصادی ،توهین و تحقیر را از جمله آسیب های اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه خشونت در دنیا فراگیر و بدون مرز است که بارها از سوی سازمان های جهانی که در حوزه حقوق بشر فعالیت می کنند ،مطرح شده است.

وی بیان کرد: شریک زندگی زن عامل اصلی خشونت است و این خشونت در همه لایه های اجتماعی دیده می شود و مختص به گروه های خاصی نیست ؛ هر فرهنگ با توجه به شرایط خاص اتفاق می افتد.

آرام پیامدهای خشونت علیه زنان بسیار گسترده و عمیق و اضطراب روحی و روانی زنان را نوعی دیگر خشونت عنوان کرد.

وی افزود: وقتی که زن خانواده آسیب ببیند در پی آن سلامت خانواده نیز دچار آسیب می شود بالطبع در ادامه سلامت جامعه نیز به مخاطره می افتد.

آرام با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از متولیان اصلی در حوزه خانواده و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است به گسترس اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات این سازمان حمایتی راه اندازی  " خانه امن "  در جهت حمایت و توانمند سازی زنان آسیب دیده در استان راه اندازی کرده است.

وی با اعلام اینکه در هشت ماهه نخست سال 97، بیش از 600 تماس با خط ارتباطی 123 ( اورژانس اجتماعی ) گرفته شد افزود: از این تعداد بیش از 94 درصد مربوط به حوزه زنان و حدود 8 درصد مربوط به شوهر آزاری بوده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: افزایش تماس با 123 نشان از اعتماد مردم به اورژانس اجتماعی است.

آرام بیشترین نوع همسر آزاری را خشونت علیه زنان نام برد و تصریح کرد: بیشترین آزار غفلت و بی توجهی در گروه سنی 30 تا 39 سال بوده است.

وی آزار روانی را 21 درصد ، آزار جنسی 4 درصد،آزار جسمی را 24 درصد اعلام کرد و افزود: بیشترین افرادی که به سازمان بهزیستی مراجعه کردند آزار روحی داشته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.